måndag 5 juli 2010

Summering och nya tag!

* Ja, VM rullar vidare och snart återstår det bara finalen.
Jag vet inte hur det är med er därute, men för egen del så saknas det riktiga VM-känslan i år, kan ha med Sveriges frånvaro att göra - att man inte blir riktigt lika engagerad osv men jag tycker detta VM:et har saknat något!

* Annars handlar väl det mesta om Tyskland, herregud säger jag bara, Lineker hade fanimig rätt. "Fotboll är ett spel som pågår i nittio minuter - sedan vinner Tyskland".
Det är bara att lyfta på hatten och jag tror de tar Spanien av bara farten!

* Sitter annars och summerar VM-spelen såhär långt, ingen vacker läsning!
Fotbollen har onekligen vuxit och det känns som de flesta landslag verkligen kan ställa en stark elva på planen, det är mest på bänken osv som klassskillnaderna fortfarande är enorma, men det ställer till det för oss tippare.

* Eller så är jag för dåligt påläst bara, det är kanske till och med troligast.

* Nåväl, Superettamöte ikväll på Gamla Ullevi, tänkte testa ett lir på Bajen igen, triumfen i Svenska Cupen mot Elfsborg var fin och kanske kan det lyfta laget?
ÖIS går inte särskilt bra och man skickade hem Ken Fagerberg eftr sin låneperiod, jag uppfattar ÖIS som lite uppgivna och de har liksom gett upp redan.

ÖIS - Hammarby 2:a
Odds: 2,70 (Betsafe) Insats: 5/10 units

Inga kommentarer: