söndag 7 februari 2010

Hela fem spel idag!

En mycket spelvänlig söndag, formligen kryllar av spel och här sätts verkligen ens spelhjärna på prov, det är lätt hänt att man kladdar runt lite väl mycket och konsten att AVSTÅ spel är nästan lika svår som att TESTA spel, jag levererar hela fem spel idag och hoppas de gröna siffrorna fortsätter att hemsöka bloggen!

"Business as usual" när bloggen dunkar hårt på Agueros Atletico Madrid!

Lazio - Catania 1:a Odds: 1,87
Genoa - Chievo 1:a Odds: 1,90
Dubbelodds: 3,55 (Betsafe) Insats: 5/10 units

Håller Lazio som ett klart bättre lag och man har insett faran och gjort en del förstärkningar som jag tror tillför laget ny och välbehövlig energi, hemma på Olimpico måste sgerchansen vara god!

Genoa vacklar en del men normalt sett är man vassa på hemmaplan, tycker hemmaodset är såpasslockande att jag testar det som ena benet i en dubbel!

Athletic Bilbao - Xerez 1:a Odds: 1,58
Mallorca - Villareal 2:a Odds: 3,10
Dubbeoldds: 4,90 (Betsafe) Insats: 5/10 units

Med all respekt för nykomlingarna Xerez som säkert gör det bra utifrån sina förutsättnignar så håller man helt enkelt inte Primeraklass och Bilbao borta är en av de tuffaste matcherna i hela ligan, BOMBETTA!

Mallorca gör som ni alla vet en bra säsong och hemmastyrkan är väldokumenterad, men som jag ser det är kvällens match mot Villareal en helöppen historia och jag tror att Mallorca inte riktigt trivs att springa in som favoriter, med bakgrund av Villareals grundkapacitet och det höga bortaoddset så vill jag testa "de gula ubåtarna" ikväll!

Zaragoza - Sevilla 2:a hcpspel -1 mål
Odds: 4,00 (Betsafe)Insats: 5/10 units

samt
över 2,5 mål
Odds: 1,84 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Sevilla har glödhet form och mot alltjämt usla Zaragoza(överskatta inte vinsten sist) så måste segerchansen vara god, tycker handicapoddset är såpass lockande att jag testar till en medel, i min bok är Sevilla så många klasser bättre och jag tror laget inte vill "slarva" bort den tunga trepoängaren hemma mot Valencia sist genom att göra en dålig insats här, testar även ett över 2,5 mål spel då mitt resultattips är 0-3!

Racing - Atletico Madrid 2:a
Odds: 2,80 (Expekt) Insats: 10/10 units
Omöjligt att inte tro på laget, i veckan besgrade man Racing hemma med 4-0 och även om jag är medveten om skillnaden i liga och cupspelet så tycker jag man är "skyldig" att dunka. Såg själv matchen och Racing var inte alls på planen och med bakgrund av det och "mitt" Atleticos skyhöga högstakapacitet så väljer jag att dunka på kvällens sista spel!

Levande spel: Hela 30 units!

Inga kommentarer: