lördag 27 mars 2010

Lördag och speldags!

Dagens huvudspel - Alingsås är pressat och besegrar Drott trots bortaplan?

Ja, comebacken sedan blev ju lyckad och det vore givetvis synd att inte mala på, vilket jag också passande nog har tänkt att göra!
Fyllig speldag, jag väljer ut ett par, tre stycken spel som jag tror på - håll till godo!

Almtuna - Södertälje 2:a
Odds: 2,00 (Expekt) Insats: 5/10 units
SSK har ju fått precis den starten man ville ha och har ett kanonläge att koppla ett riktigt bra grepp om en av Elitserieplatserna, Almtuna har överaskat en hel del hittils men rimligtvis börjar laget bli slitet och jag tror att Södertälje tar chansen idag - klasskillnaden är i grunden ganska stor och Almtuna är mätta!?

Drott - Alingsås 2:a
Odds: 1,95 (Expekt) Insats: 10/10 units
Alingsås lite pressat och behöver en seger mot Drott som verkligen lyft sig i "slutspelet".
Bortalaget och regerande Svenska Mästarna har verkligen haft en ojämn säsong, men i laget finns en hel del kvalité och jag har svårt att se Drott stå upp i 60 minuter här - Alingsås har ett bredare anfallsspel och kan Kappelin bara göra sitt jobb där bak så maler potatisstadens stolthet ner hemmalaget!? Kanonspel!


Mallorca - Barcelona 2:a Odds: 1,50
Zaragoza - Valencia 2:a Odds: 2,45
Dubbelodds: 3,68 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Avslutar dagen med en spansk dubbel, som så många gånger förr.
Barcelona är tunga och med Messi i formidabel form är de snubb på ostoppbara, Mallorca förvisso riktigt starka hemma men oavsett hur man lägger upp taktiken här så möter man sina övermän, tror på en stabil tvåa, dags för Zlatan igen?

Valencia blandar en del, men ser ändå fortsatt stabila ut och Zargoza har verkligen spelat upp sig men samtidigt litar jag inte på laget fullt ut. Misstänker att hemmalaget kommer anfalla friskt i denna matchen och det tror jag kan straffa sig mot Valencia och dess snabba, giftiga kontringspelare. Villa på egen hand alltid en vinstfaktor - inte på något sätt en klockren match men rent oddsmässigt tycker jag tvåan är motiverad.

Lycka till!

Inga kommentarer: