söndag 18 april 2010

Söndagens lir

Spelformen på rejäl nedåtform, det oroar såklart men jag kastar iväg en laddning nu och hoppas snarast vända trenden... Fokus på Allsvenskan samt La Liga!

IFK Göteborg - Elfsborg 2:a
Odds: 2,90 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Krisen är i det närmsta total i hemmalaget och jag hör inte till skaran som brukar spela emot mina favoritlag, men här tar jag ställning. Ser man nyktert på matchen så tycker jag att nästan 3ggr pengarna på bortalaget "måste" testas. För många frågetecken hos Änglarna - försvaret vacklar, mittfältet har sett katastrofalt dåligt ut och Hysén har saknats enormt, han spelar väl idag men tveksam form efter hans skadebekymmer.

Avspark redan 12.30!

Halmstad - GAIS 2:a
Odds: 3,40 (Svenska Spel) Insats: 5/10 units
HBK vann något överaskande mot AIK borta sist, givetvis ett starkt resultat men jag tycker inte heller man ska överskatta den segern, Gnaget är minst sagt under isen.
GAIS uppträder ganska stabilt och med Wanderson på planen och i fin form så är man alltid ett hot, 3,40!?

Sävehof - Lugi 1:a Odds: 1,15
Athletic Bilbao - Zaragoza 1:a Odds: 1,77
Real Madrid - Valencia 1:a Odds: 1,40
Trippelodds: 2,85 (Betsafe) Insats: 10/10 units
Sävehof huvudet högre - vinner stort på hemmaplan igen.

Bilbao mycket hemmastarka på San Mames, jagar vidare mot en fin placering och Europaspel.

Ger Real Madrid en ny chans, med Barcas poängtapp igår så kan Real Madrid ge ligan liv igen - tror man tar chansen mot ett Valencia som inte jagar ihjäl sig här.

Levande spel: 20 units

Inga kommentarer: