söndag 26 februari 2012

Äntligen vår!

Våren börjar sakta rulla in över en och det känns skönt på många sätt, humöret blir lite bättre och man tinar upp. Det firar jag med att leverera ett par, enligt mig intressanta spel.
Haka gärna på!





Får vi se målfirande ikväll? Det hoppas jag!


Napoli - Inter över 2,5 mål
Odds: 2,05 (Betsafe) Insats: 10/10 units

Napoli kunde och borde rentutav gjort fler mål senast i Cahmpions League, man nöjde sig med tre mål men hade gott om chanser att göra fler. Det verkar som offensiven som knackat en del den sista tiden äntligen börjar lossna på allvar igen. El Matador och Lavezzi borgar för full fart framåt!

Inter är lite av en gåta, man blandar och ger mest hela tiden (vilket egentligen är normalstatus för klubben). På sistone har man mest underpresterat. Man kommer dock från en skapligt insats i Frankrike, ett sent mål släpptes dock in och jag är tveksam till hur den resan påverkat laget.

Jag tror på en skapligt öppen match trots allt, Napoli bör ha bra fart och härligt självförtroende. Det är möjligt att Inter i denna match försöker fortsätta på inslagen väg ifrån Marseillematchen men jag tror helt enkelt inte man står emot den frejdiga offensiven från hemmalaget. Bara det kommer ett skapligt tidigt mål så tror jag matchen öppnar upp sig. Detta blir dagens största och kanske mest intressanta spel!

PSV - Feyenoord 1:a Odds: 1,40
Atalanta - Roma 2:a Odds: 2,35
Dubbelodds: 3,29 (Betsafe) Insats: 5/10 units

PSV är en maktfaktor i Holländska ligan, Feyenoord kommer till spel utan avstängde Guidetti och jag tror att en rejäl överkörning är att vänta. Ändå testar jag "bara" ettan. Den våghalsige lägger på ett handicapspel.

Jag föll på Roma sist och borde lärt mig en läxa...?
Nja, jag tycker insatsen mot Siena sist var urusel men är samtidigt övertygad om att det måste komma en bättre insats nu. Man har ambitionen att haka på i toppen av tabellen och Atalanta har efter en strålande inledning dippat lite. Jag tycker Roma med rätta är favoriter och jag anser oddset vara tilltalande.

Inga kommentarer: