måndag 24 augusti 2009

Dagens spel, hjärtat OCH hjärnan talar!?

Spelas en del intressanta matcher ikväll, exempelvis kan den absolut sista spiken slås i Örgrytes kista, vinner MFF ikväll å är det defenitivt kört för de rödblå. Då Malmö är - med sina mått sett - ännu sämre vågar jag mig inte på ett spel, utan väljer istället dagens andra allsvenska match...

Djurgården - IFK Göteborg 2:a
Odds:1,82 (Expekt) Insats: 10/10 units

Två lag - skilda världar.
Djurgården börjar se kokta ut, på allvar. Gais seger igår lägger press på hemmalaget att leverera, något som de under en längre tid haft extremt svårt att göra och krisen är nu utbredd på alla plan inom föreningen. Interna styrelsebråk, ledare som saknar tydlig spelide, rutin och fingertoppskänsla, spelare som testat på diverse obskyra positioner samt en publik som börjar ge upp hoppet - det kan bli en intressant kväll på Stadion! Som om det inte vore nog är en av få spelare med hjärtat och ryggrad borta, Mattias Jonsson missar matchen.

Blåvitt har sina problem med, även om de inte ska övervärderas, inte än.
Visst, laget har gått på tomgång ett par omgångar nu men det finns både förklaringar och en del stolpe ut i matcherna på slutet som jag väljer att köpa än så länge.

Till dagens match har Tobias Hysén gett klartecken och det är ett stort plus, om tränarduon dessutom vågar spela nyförvärvet Bjarnason ihop med Bärkroth(Sella hemma sjuk) så tror jag på god vinstchans, Niclas Bärkroth är en riktigt intressant spelare som jag tror vi komma höra mycket om de närmsta åren.

I grundklass(6-0 till IFK tidigare på säsongen), med serieledning som morot och mot ett allt mer desperat Djurgården så måste segerchansen anses god och då testar åtminstone jag kvällens erbjudna odds "alla dar i veckan".

Framåt Kamrater!

Inga kommentarer: