torsdag 27 november 2008

Elitserien:
Testar två spel, på rekomendation av "Rulle", metrobloggen fortsätter att strula så jag klistrar in hans tänkta rek, får se om han hinner få upp den på sin blogg i och med att Metro har fortsatt svårt att få tummen ur...
(Observera att jag kopierar hans text rakt av, jag kommer att lägga spelen hos andra bolag samt med insatsnivåer på metro senare)

Rulles bloggadress är för övrigt: http://www.metrobloggen.se/hockeybet
Och min: http://www.metrobloggen.se/MathiasSpeltips


Färjestad - Linköping 1:a, 2.25 3Bwin
FBk var riktigt riktigt bra senast uppe i Skellefteå. Det är faktiskt ett under att man inte lyckades vinna den matchen enligt mig.Man sköt 29 skott och var i stort sett parkerade i Skellefteås zon. Målskyttet har varit svagheten hela säsongen, med ettfåtal matcherexluderat. På hemmaplan har man varit bra. Skador på Jönsson och Nordström. Jönsson har varit borta i stort sett hela säsongen med sina ryggbesvär.Värre är det att "Norda" är borta. LHC har problem, på hemmais visserligen. Men nu har Slava Lener tidigt aviserat stora förändringar i laget tillkvällen match. Hlinka ska spela med Person och Jämtin. Min fråga blir: Vem ska göra målen i den formationen. Hlinka är en framspelare, Person är en framspelareoch Jämtin är jaa, bara Jämtin. Hlavac ska spela med Eriksson och Emvall. Min fråga blir: vam ska göra målen? Emvall är skugga av sitt forna jag,Eriksson målskytt, inte i min bok, Hlavac kan göra mål visserligen men behöver en riktigt duktig framspelare och det har han inte den omgivningen.De andra två kedjorna är rena brunkarkedjor i Slavas ögon. Daniel Henriksson har släppt 11 mål på två matcher och ska tydligen få förtroendet ikvällockså. Ett mycket märkligt val av Lener. Solklar etta!

HV 71 - Frölunda Over5.5, 2.00
Timrå - Skellefteå 1:a, 2.05
Totalodds: 4.10 3Bwin

16 mål har de gjort på de två mötena hittils och Frölunda har kommit igång ordentligt och HV71 har tagit poäng i sju raka matcher så det är två lag i kanonform. Liv är fortfarande skadad och Andersson kan vara ojämn. Bra PP i båda lagen borgar för mycket mål.
TIK är ett bra hemmalag men ettan grundar jag främst på Skellefteås spel de sista matcherna. Jag följer lagets varenda skär och har så gjort i hela mitt liv.Jag kan med säkerhet säga att spelet har varit riktigt dåligt i alla senaste matcher. Laget lyckas ändå ta poäng i jämna matcher och det tyder på en mental styrka samtidigt som de är otroligt bra tränade. Men nu har det smugit sig in lite sjukdom/skador i laget och det gör att Jimmie Ericsson, jyri Marttinen, Christoffer Norgren, Fredrik Krekula och Fredik Lindgren inte spelar ikväll. Det gör framförallt backsidan lite tunnare än vanligt. Kanske att Norgren kan spelamen då gör han det med lite halvdana ljumskar som riskerar att bli än värre. Krekula kanske spelar men då gör han det med en halvtrasig fot. Igår haltade han fortfarande enligt mina kontakter som jag pratat med.

Inga kommentarer: