lördag 7 augusti 2010

Lördagens spel!

Lördagarna börjar spraka igång så smptt i och med att fler och fler ligor startar, jag har hittat några, såsom jag ser det, intressanta matcher därute...

GAIS - Mjällby 2:a
Odds: 2,85 (
Betsafe) Insats: 3/10 units
Jag tycker att försäljningen av Wanderson försvagar makrillarna mer än vad de själva verkar inse, offensiven är så uddlös att man lever farligt varenda match!
Mjällby har dippat en del, men får tillbaka sin giftiga anfallare Mostapha El Kabir här - stort plus!

Leeds - Derby 1:a
Odds: 2,05 (
Betsafe) Insats: 5/10 units
Leeds börjar närma sig "finrummet" igen, i comebacken i Championship tycker jag man får lämpligt motstånd på Elland Road. Derby var verkligen inte märkvärdiga förra säsongen och jag ser inget som tyder på en direkt upptyckning.

Leeds lär vara högmotiverat inför hemmafansen och jag tror på ettan!

Heerenveen - PSV 2:a
Odds: 1,80 (
Betsafe) Insats: 10/10 units
Klasskillnad i grunden!
PSV är laddade, tvåår i rad utan mästerskapet duger inte och mot förra säsongens stora besvikelse (elva) så tror jag att man inleder jakten med en seger. PSV har en stark och bred trupp, tveksamt om någon av herrarna Berg/Toivonen tar en starplats ens.
En sund två till intressant odds!

Levande spel: 18 units

Inga kommentarer: