onsdag 1 april 2009

Blandade reaktioner

Mitt beslut togs emot med lite olika reaktioner vilket i sig är kul. Bäva månne mina spelbloggskollegor för en del av er som följt mig och rasat i tid och otid, bland annat dansken och "spela emot mannen" kommer ju kasta sig över någon annan nu. Good luck!

Annars känns det rätt skönt, faktiskt. När man är helt inne i spel och dobbelvärlden så tappar man faktiskt lite fokus på andra värden här i livet, det ser man klart så fort man tagit ett par steg bakåt. Man blir så uppslukad av spelandet, vilket är lite lurigt - först ska man lägga ner ett stort jobb på att leta information, kanske skriva en schysst rek och sedan måste man ju "bara" fälja resultatet med... Summa summarum brukar bli flera timmar som ägnas åt spelandet, för vissa passar det perfekt, för andra mindre bra. Det har givetvis med ens livssituation osv att göra och kanske är det bara så enkelt att det för mig, just nu, inte fungerar.

Nåväl, skulle bara skriva av mig lite, fullt fokus på Allsvenskans härliga premiär annars, känns skönt att den riktiga idrotten drar igång inom kort!

2 kommentarer:

Louba sa...

Tråkigt Mathias...
Har varit kul att följa dig.
Lycka till med studierna!

Anders sa...

Har följt din blogg under några månader, tror att du är väl medveten om att idioter trivs väldigt bra bakom en dator där de kan sitta och ondgöra sig över folk som vågar göra något. Känns väldigt svenskt att glädjas åt andras olycka och därigenom glädjas över att det inte bara är de själv som är misslyckade. Men tydligen även ett danskt drag, oroväckande då man bor i Helsingborg, de kanske bara är bittra vad vet jag.

Nu över till lite konstruktiv kritik, jag förstår faktiskt inte hur ditt spelande kan ta flera timmar av din dag. Jag har själv studerat och aldrig aldrig har jag haft så mycket tid över som då. Du började ju väldigt bra och konsekvent, sen när du började förlora var känslan att du blev desperat och du sköt hej villt på allt som liknade ett bra odds, vad var det som tog sådan tid.

Jag kan glatt säga att jag fått flera bra tips från dig, vissa mindre bra och nu på slutet har du fört en hopplös kamp, förstår att du slutar då det nu känns som o du inte skulle träffa vatten om du så stog i en eka.

Lycka till med dina studier, låt aldrig idioterna ta dig.