måndag 30 mars 2009

Breaking news!

Som ni förstår har jag nedprioriterat mitt bloggande ganska kraftigt den sista tiden, periodens tunga spelresultat har verkligen inte gett mig mer motivation, det ska villigt erkännas men samtidigt har jag kommit till en punkt när det inte längre känns inspirerande, givande, eller om man så vill "kul" längre.
Finns en del förklaringar till varför jag därmed lämnar dagens trista besked att jag väljer att kliva av "bloggvärlden" tillsvidare, främst är det tisbrist p.g.a mina studier - det är helt enkelt tyngre än vad jag räknat med och tyvärr saknas energi att direkt man kommer hem från skolan sätta sig och jaga spel. Istället blir det en kompromiss, man lägger spela bara för att och tja, resultatet har ni ju sett själva. Tyvärr är det inte alls min stil och jag klarar inte av att göra saker på halvfart, det är både en styrka och en svaghet jag besitter.

Mot bakgrund av det måste jag omedelbart avveckla all spelverksamhet på sidan, om det kan ni tycka precis vad ni vill, men så är det.
Jag återkommer kanske till sommaren - kanske senare och kanske aldrig alls, vem vet?

Stort tack för att ni följt mig den här tiden (ett drygt år) och stort tack för ert engagemang, emellanåt blir man hårt åtgången som bloggare, men jag har alltid levt efter devisen att respons, bra som dålig är något bra - det betyder att man gör någonting rätt i alla fall.

Om motivationen dyker upp snabbare än väntat, om intresset finns och om jag lyckas hitta en intressant form för det så återkommer jag med lite allmänna spelfunderingar, enstaka stryktipsförslag osv.

Men som sagt, nu ska jag bara ta "internetsemester" och ägna mig åt annat.

Ha det bra därute, vi hörs!
/Mathias

12 kommentarer:

Jensa sa...

tråkigt besked om än inte helt oväntat. tack för allt jobb du lagt ner, har varit ett nöje följa in blogg och jag tror jag talar för många när jag säger att du varit en förebild för många!
Har ju skett en explosionsartad utveckling av spelbloggar och de allra flesta är ju rena skiten. Du har alltid varit rakryggad, all cred för det och lycka till med studierna! Hoppas du dyker upp igen senare!

Kristoffer, spelkanalen.com sa...

Rest in peace ;-)

...eller på återseende kanske?

FL DarkAngel sa...

Tråkigt tråkigt....Men nu har ju "Spela emot-mannen" och alla andra pajasar/sk vinstmaskiner chansen att ta upp staffetpinnen och leverera alla fina tips som de alltid har :)... Tackar och bockar för ditt ihärdiga slit med dina tips och spel.. Simma lugnt där ute..

Mathias sa...

Haha, Spela emot-mannen är en stor favorit hos mig. Om du vågar ge dig tillkänna kan vi göra något riktigt kul av dig!

Joe sa...

verkligen synd, har följt dig hela vägen..

Erik sa...

Tråkigt. En av de få spelbloggar jag följer. Tack för bloggen den tiden den varade.

Danne sa...

Synd att du inte vill blogga mer, du var bra även om du tappade lite i slutet.

På återseende!

Hockeybet sa...

Hoppsansa! En till som faller under tidsbristens bistra sanning. Jaa, det tar mycket tid i anspråk, det gör det. Men välkommen tillbaka, jag är säker på att motivationen kommer krypande.

Anonym sa...

och tydligen ær du inte ens mann nog att uppdatera din blogg med ditt senaste førlustspel !!! fy fan sæger jag bara !!! hoppas sannerligen du slæcker ner sidan totalt, eller kør du den vidare enkom før att få pengar från de skumma spelbolagen på malta ????

Jeppe sa...

Synd att det inte fungerar, men sånt är livet, tyvärr!

Lycka till med det du gör!

Mike sa...

Anonym Dansk: Bara genom att du är inne här varje dag så fixar du helt på egen hand pengarna från malta..... Verkar som att du har denna blogg som startsida..

Anonym sa...

Alla bloggar levererar något av värde för läsaren, det är därför man läser den. Ditt värde är, humor eller ej, att se dig slitas mellan hopp och förtvivlan. Ena dagen "bergsäker" på ett spel, för att nästa dag med lite "dagen efter"-humör ångra spelet. Det är vad jag kommer tillbaka för. Inte för att se dig misslyckas, men för att det är av värde för mig som läsare. Tror att du skulle locka mycket folk och tjäna lite stålar på reklamen om du fortsatt, fortsätta med spelandet (med små instatser) och med tiden gå plus!