måndag 23 mars 2009

Så ja...

Gårdagen blev en vilodag för mig, det är mycket annat som pockar på uppmärksamhet just nu och spelmässigt är motivationen på en bottennivå, vill gärna poängtera det för er läsare så det är verkligen hög tid att ta på sig sina kritiska glasögon.

Det kommer bli tufft framöver, jag har mindre och mindre tid över och det blir såklart spelen lidande av, min ambition är att fortsätta driva bloggen i skaplig omfattning och så fort jag har tid och energi så lovar jag att fortsätta bjuda på mina tankar, bra som dåliga. Men som sagt, nu vet ni lite om hur läget ligger till.

Det har framkommit en del kritik om både det ena och det andra i kommentatorsfälten, vilket i sig varken är förvånande eller fel på något sätt, åsikter har vi alla om både det ena och det andra. En sak jag vill svara på är åtminstone att 10% av min startkassa är maxinsats, det är högt - egentligen för högt och det är jag helt medveten om, på "The Golden Days" när jag hade en massiv spelkassa då hade jag 5% som maxinsats, allt för att undvika tvära kast, mycket riktigt har mina två sista fonder med mindre spelkassa och högre maxinsats gått sämre, så slutsatsen är helt klart att en maxinsats bör ligga kring 5% av ens spelkassa.

Just nu är jag student som en del av er har förstått och då blir även ekonomins fokus riktad åt annat håll än det spelmässiga, men jag har planerar på att efter sommaren lägga undan en större summa pengar och ge mig på ett riktigt seriöst försök igen, den som lever får se.

Tillsvidare kör jag vidare enligt nuvarande systemet och testar tre spel ikväll, tyvärr med korta motiveringar idag:
(Vore kul om du sa till innan, "Spela alltid emot Mathias"-mannen, så kan vi se om det fungerar.)

HV71 - Frölunda 2:a
Odds: 2,75 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Jag tycker fortfarande Frölunda borde ha mer kräm i laget, HV lider helt klart av Davidsson skada och ikväll kopplar Göteborgarna ett litet finalgrepp?

Skellefteå - Färjestad 1:a
Odds: 3,25 (Betsafe) Insats: 3/10 units
Visst är Färjestad bättre på alla positioner, jag tror dock att SAIK kommer ta någon match i serien och då är det verkligen hög tid nu, "liket" lever!?

Ålborg - Midjylland 1:a
Odds: 2,30 (Betsafe) Insats: 7/10 units
Ålborg brukar leverera hemma och verkar ha riktigt fin form, slog ju bland annat Manchester City på hemmaplan i förra veckan, bortalaget visar inget extra. Dagens bästa!?

Levande spel: 15 units

9 kommentarer:

eyebet.net sa...

Tjena
Jsg tänkte också spela på Ålborg idag,men när jag såg deras hemmastat så passade jag.
Lycka till

Tipshörnan sa...

Rädd för att alla tre spelen kan krascha ganska så hårt. Det känns rent spontant som ett X i Ålborg, och en 1a i HV.

Anonym sa...

Kul när vi spelar olika!
Jag tror på Färjestad ikväll och den stora anledningen är Jonas Gustavsson och hans räddningsprocent.

Hur det slutar? Den som lever får se.

Anonym sa...

det där kan du sluta säga .....för jag har alltid skrivit här innan dina spel har börjat så det kan du sluta att anklaga mig för....

Anonym sa...

när jag sa att man skulle spela emot dig på hv mot frölunda så ser man ju att inlägget är publicerat 18.23 o det är väl innan matchen börjar eller??????bättre än så där får du nog försöka om du ska komma undan med dina bortförklaringar.

Anonym sa...

tror även att du har gjort bort dig idag på hockeyn....med din form så blir det nog tvärtom idag....men Ålborg där har du nog hittat rätt för engångskull.....

Tipshörnan sa...

Även den bästa kan ha fel ;)

Anonym sa...

Se upp för killen på http://bettingtipset.blogspot.com/, Han lägger upp sina spel, och om dem slutar med förlust så raderar han sina inlägg!

kl sa...

Anonym verkar var en person som går på dagis ^^