torsdag 19 mars 2009

Jag testar Frölunda utan att blinka!

Hv71 - Frölunda 2:a
Odds: 2,62 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Givetvis kan man välja olika infallsvinklar till den här matchen, men jag väljer att fokusera mycket på målvakterna. I kraft av hemmaplan kommer givetvis Hv71 att åtminstone till en början sitta i förarsätet, men jag tror att med hjälp av Johan Holmqvist i målet så kan Frölunda stå emot den inledande pressen och sedan växa sig in i matchen.

Hv71 bör vara slitet, har en del småskadade spelare och all "press" vilar på smålänningarna i första matchen - det bör gynna Frölunda som ärligt talat såg riktigt bra ut i en del av matcherna mot Luleå, visserligen var det någon match som slank dem ur näven men ändå - Frölunda framstår som ett finallag i min bok.

Mot bakgrund av detta väljer jag att tro på Frölunda till en medelinsats, oddset är riktigt lockande och nu återstår bara att se om jag gör en "Leksand" som igår - eller om det här spelet kan gå vägen... Oavsett vilket, jag darrar inte på manschetten!

14 kommentarer:

Anonym sa...

fan vad synd att man inte har spelat på HV71 idag då.....har inte spelat på den matchen idag men eftersom du spelar på frölunda så måste jag lägga en liten slant på HV idag.....man kan ju inte missa en sån chans.....snälla kan du inte börja blogga om nått annat t.ex kläder eller nått kan omöjligt veta mindre om det än sport.....fatar inte hur du kunde spela leksand igår....ett lag som är väldigt skadedrabbat o riktigt pressade borta ot aik....

Mathias sa...

Av ren nyfikenhet, vad gör du här?
Kamma dig, skaffa dig ett jobb och framförallt - lär dig stava och använda skiljetecken (går att googla) rätt, sedan lovar jag att lyssna på vad du har att säga.

Anonym sa...

Hahahaha

Anonym sa...

Hehe, snacka om att bli ägd! :o)

Anonym sa...

sluta gråta att det är jag som vinner i du som torskar. lägg ner den här sidan nu.

och du undrar varför jag är på den här sidan, det ska jag berätta för dig, det är bara för att jag vinner en massa pengar på o spela tvärtom mot dig varje gång.

Anonym sa...

honken verkar inte gilla att vila... ser väldigt vimsig ut (för att vara honom). tror han kommer spika igen nästa match.

Anonym sa...

he he tur man inte kollade hær innan man spelade ! gick tungt in på hv och det ser ju ok ut 3-0 nu. matthias you are my favorite contrary indicator !!!

Anonym sa...

mattias ! varfør førføljer du dem med læs och skrivsvårigheter ??? hellre stava dålit och tippa rætt æn stava rætt och tippa fel.........ss

Anonym sa...

you suck

Anonym sa...

man tackar fina units till mig....
men inte til dig somvanligt hahahahahahahah sopa

Anonym sa...

Synd att Hv vann ikväll då. Vi på våran sida valde bort den matchen då den va lite för osöker och körde på FBK ist. Synd att du inte hade nånting om UEFA ! Hade varit skoj att läsa:).

Anonym sa...

Lätt att sitta och klaga när man inte själv bloggar om sina spel. Skit i dem, Mathias. Uppskattar dina tips och unnar dig verkligen att plussa lite snart :)

Men i ärlighetens namn bör du nog akta dig för hockeyn, det är inte din starkaste sida.

Anonym sa...

Jag tror på dig,följer dig med stort intresse. Mvh TÄRNINGEN

Anonym sa...

Synd, men jag har sagt det många gånger förr. Ge fan i att spela på hockey! För många dalar tyvärr :(