tisdag 3 mars 2009

Kvällens (engelska) spel!

Här kommer som utlovat mina spel, testar en dubbel från Premier League samt ett spel från Championship.

Portsmouth - Chelsea 2:a hcpspel -1 mål Odds: 2,65
W.B.A - Arsenal över 2,5 mål Odds: 1,90
Dubbelodds: 5,04 (Expekt) Insats: 2/10 units
Chelsea verkar onekligen fått sig ett lyft efter Scolaris utgång, laget känns "hetare" nu igen och mot ett Pompey som gör allt annat än imponerar så är det omöjligt tro annat än att Chelsea fortsätter vara största hotet mot Manchester United och plockar tre stabila poäng idag, jag testar till och med handicapspelet för att höja oddset rejält, givetvis aningen vågat men klasskillnaden är monumental!

Arsenal har jag lovat mig själv att inte röra längre - en rejäl kräftgång den sista tiden, så jag testar ett målspel istället. Ikväll väntar en riktigt tuff uppgift för Arshavin & co.
W.B.A är ett anfallande lag som har en hel del tyngd, hemma lär de ge Arsenal ett mindre helvete och jag tror på en målrik match, Arsenal har ju verkligen misslyckats offensivt den sista tiden men "proppen ur" lär det bli förr eller senare, jag hoppas på start redan ikväll...

Nottingham - Preston under 2,5 mål
Odds: 1,80 (Expekt) Insats: 4/10 units
Som jag nämnde tidigare, Forest:s nygamla taktik är att säkra defensivt via ett försiktigt 4-5-1 spelsystem, jag ger Forest skapliga chanser att plocka poäng här men spontant känns 0-0, 1-0, 0-1 väldigt troligt. Preston har haft uppenbarliga problem framåt den sista tiden dessutom, så det luktar verkligen målsnålt långa vägar! Kan inte tänka mig att Preston reser till Nottingham men en offensiv approch heller, utan även från bortalagets håll tror jag defensiven prioriteras.

Inga kommentarer: