fredag 6 mars 2009

Intressant

Har kommit in en del intressanta förslag både vi kommentatorsfunktionen, via omröstningen samt via MSN.
Kul!

Gästexpert verkar överlag vara intressant, ska höra med mina "spelkunniga" vänner och se vad jag kan skrapa fram.

Jag har en egen fundering som några varit inne och snuddat på, nackdelen när man spelar i fondform är ju just det att man inte riktigt vågar gå för högoddsare, det smyger liksom på en ett litet försiktigare tänk och jag funderar lite på ett upplägg liknande Ulrik & co i Aftonbladet, Expressen osv. Jag tänker mig dagens bästa spel (och då snackar vi inte 1.10-1.25:are i odds, det är meninslöst) utan roliga "drag". Samtidigt som jag skulle kunna ha dagens "långskott" eller liknande, där man till en låg insats kan chansa mer, skulle vara ett kul experiment att driva två sådana fonder parallelt.

Det tål åtminstone att tänkas på och ge gärna era åsikter om det, kommentarer om att detta beror på dålig spelform behöver ni inte lägga, det är klart att det påverkar men det är inte alls avgörande.

Min studiesituation påverkar desto mer, tidsmässigt har jag som ni förhoppningsvis märkt gått ner rejält och jag tror jag skulle tjäna på mer givna ramar faktiskt, att bara ha ett eller max två (om jag hittar ett "långskott") vore en skön, nödvändig och kanske lönsam förändring?

Lyckas jag desstutom få hit en till tippare(du vet vem du är!) så tror jag det här kan bli bra på sikt. Som sagt, kommentera mer än gärna!

5 kommentarer:

eyebet.net sa...

Tjena Mathias
Vet inte om du sett min fråga? eller om du inte vill, men ska vi länka till varann?
tacksam för svar
Daniel

Anonym sa...

Du är ju inne på att köra två fonder parallellt, Jag tror det vore bra, i mån av tid, vilket du kommer få allt mindre av (om du satsar seriöst på skolan =)). Skillnaden mellan nu och tidigare är att då var dina rekar lite mer genomtänkta och logiska tycker jag. Nu känns det lite som att du vidtar lite "drastiska" åtgärder för att komma på fötter igen. Jag tycker att du ska köra på som du gjorde innan med mindre chansningar. Sen vore det absolut kul om du hade en till rekare och att ni kanske körde en varsin fond. Då kommer ju tävlingsinstinkten fram hos er båda, och ni kanske tippar mer "logiskt". Vad tror du?

Mathias sa...

Alex: Absolut, sista tiden har jag fallit ur ramarna rejält, just precis därför jag spånar lite kring "striktare" ramar för mig. Dagens Bästa Spel skulle vara något jag försöker få iväg varje dag, förslagsvis nästan enbart singelspel samt "Långskottet" skulle jag bjuda på enbart när jag hittar något överodds. Sammantaget skulle det bli bra mycket "mindre" jobb och min förhoppning är att det skulle leda till bättre kvalité med. Men visst, tävlingsmomentet med en rekare till ska inte underskattas heller, även om det inte får bli huvudfokuset. Nej, mycket att tänka på, helt klart. Fortsätt gärna höra av dig med dina synpunkter, fler är välkommna!

DD: Är absolut intresserad, vänta ett par dagar bara då jag måste göra en översyn av mina befintliga(en del nerlagda) länkar.

Anonym sa...

"långskottet"? spelbloggen-fan? ;)

Mathias sa...

Anonym: Faktiskt inte, men "långskottet" är ju säkert upptaget, får försöka hitta på ett annat namn kanske, får se.

Jag tycker själv det skulle vara intressant driva en blogg med högre risk, jag ska försöka fundera och höra mig runt nu under kvällen.

Eklund: Så kan man tycka, dock står jag fast vid att jag trodde att två av fyra favoriter skulle ta det igår, vilket hade gett ett svagt plus för mig.