söndag 8 mars 2009

Jag lastar på igen...

Ja, likt en dåre gör man sig beredd att kasta sig in i bergväggen igen...
Ni vet själva, är spelförtroendet i botten då är det svårt!
Men skam den som ger sig!

Bologna - Sampdoria 2:a
Odds: 3,30 (Betafe) Insats: 2/10 units
Jag tycker bortaoddset är alldeles för högt då Sampdoria faktiskt har lite av en formtopp och Antonio Cassano är verkligen på spelhumör. Givetvis ett chansspel men jag måste testa det i mitt tycke lite väl tilltagna oddset. Helöppen match!

Everton - Middlesbrough 1:a Odds: 1,68
Leverkusen - Bochum 1:a Odds: 1,50
Dubbelodds: 2,52 (Betsafe) Insats: 5/10 units
I grund och botten skiljer det i mitt tycke inte extremt mycket lagen emellan, givetvis har Everton några klassspelare mer men framförallt har dagens Everton ett grymt grundspel och en enorm "tyngd" i laget. Jag är personligen en stor beundrare av David Moyes och jag tycker han har något intressant på gång i Everton. Dessutom har han kryddat laget med anfallaren Jo som de värvade från Manchester City och i och med det förvärvet tycker jag att laget får bra många fler alternativ offensivt vilket kanske varit en av få svagheter tidigare och hemma på Goodison Park så går man alltid för tre poäng. Boro är en stor gåta och spekulationerna finns att laget redan förbereder sig för spel i näst högsta ligan nästa säsong, laget har kapacitet men dagens uppgift tror jag blir för tuff. Känns inte riktigt som att Boro som klubb brinner tillräckligt för att hålla sig kvar...

Leverkusen är ett lag jag gillar, man blandar rutin och ungdom på ett härligt sätt och spelare som Rolfes, Barnetta, Helmes och kanske framförallt Kießling andas klass och Barnetta är en stor personlig favorit. Man är med all rätta favorit i eftermiddag och i kraft av hemmaplan tar man en stabil och säker seger.

Sevilla - Almeira 1:a
Odds: 1,76 (Betsafe) Insats: 10/10 units
Jag tror verkligen på Sevilla ikväll, laget har kanonform och hemma brukar man leverera. Lägg därtill att Almeira "känns" som ett klart sämre bortalag. Sevilla blev utslagna ur Spanska cupen av Bilbao men jag tror det kan vara positivt för lagets ligaspel, allt fokus lär ligga på att försöka ta en Champions League/Ueafacupplats och ska det målet nås måste ett lag som Almeira besegras på hemmaplan. Jag hoppas att jag inte jinxar spelet genom att maxa men den som lever får se...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi får hoppas att det går vägen :)

Anonym sa...

Bologna tror jag vinner, dom har förlorat mkt på sistoende fast dom spelat ok, sen har dom målspruttan på top. Samp därimot har viktiga spelare borta och har tufft spelschema. 3p till Bologna. Har inte spelat, matchen har börjat nu och har inte kollat resultatet.