lördag 14 mars 2009

Dagens spel:

Ja, då var det dags att kasta sig ut i spelets förtrollande värld igen, jag sätter sammanlagt 12 units på spel idag och jag hoppas givetvis på jackpott, den som lever får se.
Relativt korta rekar idag - shopping på stan väntar.

Everton - Stoke 1:a Odds: 1,50
Wolverhampton - Charlton 1:a Odds: 1,50
Lindesberg - Trelleborg 1:a Odds: 1,10
Trippelodds: 2,47 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Dagens största spel testar jag i en favoritbetonad trippel.
Everton smyger upp som ett nytt favoritlag, laget levererar oftast hemma på Goodison Park och segerchansen idag är rimligtvis god. Stoke visar inget extra, sund etta.

Wolverhampton är trots serieledning en stor besvikelse den sista tiden, det är egentligen otroligt att laget fortfarande kan leda serien, men det säger mer om årets upplaga av Championship än om Wolves i sig. Nåväl, idag väntar Charlton inför hemmapubliken och en seger är det väl ändå dags att kräva? Charlton är i princip redan avhängda och idag blir det åka av?

Lindesberg har en slutspelsplats att försvara i seriens sista match, på hemmaplan är man alltid svårslagna och ett Trelleborg som inte har någonting att spela för har inte skuggan av en chans, trots dåligt odds är det en riktigt bra "bank"!

Burnley - Nottingham 2:a
Odds: 4,40 (Betsafe) Insats: 2/10 units
Överoddsen fortsätter att hagla kring Forest, laget kan bättre och brukar spela bra mot topplagen (vinst nyligen mot Reading, kryss mot Birmingham - bägge på bortaplan).
Ytterligare ett nyförvärv har presenterat, lovande Chris Gunter är inlånad för resten av säsongen och läget är helt okej i bortalaget.

Hull - Newcastle 2:a
Odds: 2,70 (Betsafe) Insats: 2/10 units
Viktigt möte i det nedre regionerna av Premier League. Tänk att Newcastle är rejält inblandade i bottenstriden, det är en stor besvikelse och det börjar bli hög tid att leverera, Hull City gick som tåget i början av serien men det börjar osa katt kring laget, man sjunker som en sten genom tabellen och snart är nedflyttning ett påtaglig hot. Newcastle (med Owen tillbaka) anser jag vara klassen starkare, i en helöppen match testar jag bortaoddset.

Skellefteå - Linköping 1:a
Odds: 2,97 (Betsafe) Insats: 2/10 units
Ytterligare ett chansspel, trots att Skellefteå har hemmais idag så är ju känslan att all press ligger på Linköping, jag tror att AIK inför en laddad hemmapublik kan göra matchen till ett mindre helvete för ett LHC som inte visar någon toppform. Kul odds!

Athletic Bilbao - Real Madrid 1:a
Odds: 3,50 Insats: 1/10 units
Avslutar speldagen med ett rejält chansspel, rimligtvis tar Reals fina svit slut någon gång och att resa till Baskien är aldrig en lätt sak, jag ser ett litet överodds på hemmalaget och testar till minst möjliga insats.

Ps. Brukar du spela V75? Om inte, testa ett system idag, mycket pengar på spel då vi delar pott med Norge i dagens omgång, kan vara väl värda investerade slantar. Ds

Levande spel: 12 units

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, rejäl chansspel är de inte ;)

Hoppas minst att dem kryssar iaf

Perki sa...

Saik - LHC

Det är ju Saik som har pressen att vinna idag, förlorar dem idag så är dem borta ur slutspelet. Visst kommer Saik att ha ett enormt stöd på läktaren men ska oxå tilläggas att LHC har varit klart bättre på bortais än på hemmais! Noronen står förmodligen idag då han nollade Saik i torsdag. Visst är det en öppen match & jag tror det lag som gör första målet vinner matchen idag. X efter första period oxå!

Anonym sa...

United - Liverpool X2 1.88 @ Unibet

Där finner jag mitt bästa spel idag. Framförallt tycker jag krysset ligger närmast till hands.

I övrigt en mycket svår helg, men du verkar ha hittat ett antal spel ser jag. Lycka till!

Anonym sa...

Nu känns det som att du chansar en hel del tyvärr.

Känns som det är dags för lite förändringar i system? Du öppnar med fyra matcher och fyra förluster. På tok för många matcher åt gången kanske?
Kan förstå om du lägger ut fyra spel på en lördag/söndag då spelutbudet är enormt, varför inte stå över en fattig fredag?

Nej, du har tappat gnistan och behöver förändra lite i ditt system, trist...Men sant!
Själv har jag inte satt in en enda krona på mitt spelkonto sedan 2 månader tillbaka, är supernöjd med mitt system!

Lycka till i fortsättningen!

Mathias sa...

Diljen:
Snyggt!

Perki:
Nja, klart SAIK har hemmaplan men hela "kvartsfinalserie"pressen ligger ju på LHC, snarare så jag resonerade.Öppen match tycker jag.

Jeppe:
Jag säger inte emot dig, vi får se vad framtiden har i sitt sköte.