onsdag 25 mars 2009

Dagens snilleblixtar

Alingsås - Lindesberg 1:a Odds: 1,25
Färjestad - Skellefteå 1:a Odds: 1,25
Frölunda - Hv71 1:a Handicapspel -1 mål Odds: 2,35
Trippelodds: 3,67 (Betsafe) Insats: 4/10 units
Alingsås har gjort en kanonsäsong och nu väntar ett Lindesberg som man nornalt sett ska besegra, framförallt på hemmaplan i Nolhagahallen. Alingsås är ett mycket starkt lag, med betoning på LAG och det tror jag fäller avgörandet ikväll, Lindesberg har tre-fyra spelare av god klass och som allt kretsar kring, det räcker inte mot hemmalagets lagmaskin, banketta.

(Kommenterar FBK - Saik längre ner)

Frölunda är lite hetare och känns mer kompletta än HV, att en spelare som Fredrik Pettersson gick in och avgjorde sist tycker jag tyder på det, målvaktspelet är i princip lika bra och på en riktigt hög nivå, men Frölundas bredare offensiv och hemmaplansfavör avgör ikväll, sista målet kan mycket väl falla i tom kasse. Jag lockas mest av handicapoddset, den kloke(?) testar ettan?

Färjestad - Skellefteå över 5,5 mål
Odds: 2,10 (Betsafe) Insats: 6/10 units
Hur man än vrider och vänder på det så är serien givetvis avgjord, nu är mest frågan om SAIK ska falla med flaggan i topp eller om man lägger sig ner och dör, jag tror man ändå försöker avsluta snyggt och vill göra ett par mål, därmed satsar jag mina dineros på ett överspel. Spetsen, bredden, målvaktspelet samt hemmapubliken avgör givetvis ikväll, känns onödigt spekulera i annat än en stabil hemmavinst, klang och jubelföreställning!?


Har även testat en bomb ikväll med, den ser ut som följande, spelas givetvis utanför spelfonden:
Frölunda - Hv71
3,4,5,6 - 0,1,2

Färjestad - Skellefteå
5,6,7,8 - 1,2,3

144 rader


Levande spel: 10 units

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vi får hoppas på en seger för Frölunda, FBK känns som sagt rätt klara.

Anonym sa...

HV71 Vinner idag. Mvh Tärningen
2-3

Anonym sa...

Jag har en trippel på Nashille-Anahheim (X)Tampa Bay-Columbus(X9) Och HV71. Mvh Tärningen.

Anonym sa...

Ja du lyckas ju åtminstone med ett rätt, en 1,25 oddsare som var ruggigt nära på att gå i sank.


Men men, nya tag som vanligt förmodar jag.

Anonym sa...

he he !!! alltid lika fint att gå emot matthias ! lægg ner och satsa på dina studier !!!

Anonym sa...

tack för tipsen dom var kanon nu kan jag sluta jobba....tackar tackar

Anonym sa...

vad tror du att resultatet i finland - sverige u21 fotbollslandskamp blir?