torsdag 12 mars 2009

Angående fortsättningen.

Motivationen är verkligen körd i botten och det måste till något dramatiskt, ett av de största problem just nu känns det som att hela "spelfondsformatet" är, jag tror att de flesta offentliga rekare kan vittna om att det många gånger är hämmande, det är verkligen svårt att lyckas hålla en röd tråd, dag efter dag.

Spelar man på "egen" hand så är det lättare att lägga små chansspel här och där som ger avkastning, säg att man såg överodds på bortasegrar igår, det hade ju räckt med en enda för att leverera ett plus, men det är extremt svårt att i en spelfond lägga den sortens spel. Och det är just så jag ibland spelar och som jag tror kan vara en DELförklaring till haveriet härinne, om jag tittar på en elitserie eller låt det vara en allsvensk omgång och hittar 2-3-4 matcher där jag direkt ser att underdogsen är nedvärderade, så kan jag lägga spel på alla matcherna och räkna hem en vinst ofta bara en av tankar sitter, skulle två eller tre osv sitta gör man däremot en bra vinst.

Men, vad är min poäng? Njae, jag vet inte riktigt men jag känner att upplägget med en spelfond är svårt och jag önskar det fanns ett annat sätt att agera. Dock har jag full förståelse att man som läsare gärna vill ha ett spelfondsformat, därför kommer jag starta en ny snarast!

Jag är fullt medveten om att en del av er kommer gå i taket och spy galla, men jag driver detta på hobbybasis och för min egen skull i första hand - passar inte det är ni säkert välkomna till andra spelbloggar - det saknas ju inte andra. Men visst, för all del, fortsätt gärna lämna spydiga och elaka kommentarer om ni vill, jag släpper igenom det mesta.

Till er som har förståelse och förstår att en nystart krävs för att få igång motivation och spelglädjen igen - tack - nu kör vi!

Den gamla fondens statistik kommer upp under kvällen, här sopas inget under mattan.
Jag höll i alla fall ut över tre månader och hade en gyllene period ungefär halva perioden, jag ska försöka dra slutsatser och se rent statistikt vad som gick snett senare.

PS. Jag väljer från och med denna fonden en ny stor förändring, jag kommer uteslutande att reka odds från Betsafe i denna vändan, så om ni av någon anledning fortfarande vill testa mina spel rätt av - se till att öppna konto. DS

PS2. Du som påstår dig spela emot mig och vara sååå framgångsrik, när öppnar din blogg? Ds2.

6 kommentarer:

Tipshörnan sa...

Haha "PS2. Du som påstår dig spela emot mig och vara sååå framgångsrik, när öppnar din blogg? Ds2. "

Han hälsade på mig i Tipshörnan också ;). Han påstod att för att garanterat gå plus så skulle man spela emot "oss". Det satt ju gott att sätta varenda tips den dagen kan jag meddela......gå till "Panathianikos-Villarreal" inlägget för att se han kommentar.

Anonym sa...

Vill bara säga att du gör ett fantastiskt jobb, alltid bra läsning.

Mathias sa...

Tack för era kommentarer, det är skönt att höra/veta att man inte är ensam och att någon uppskattar ens jobb.

Anonym sa...

Tcker du ska sluta be om ursäkt, förstår det e tufft sticka ut hakan när man förlorar, men jag minns i början och det som jag "föll" för hos dig, du testade en hel del lite annorlunda och intressanta spel, hopas du vågar gå tillbaks till det.

Ovasett vilket fortsätter jag läsa dig(och klicka på dina banners ibland), tycker du gör ett jättebra jobb.

Lycka till framöver matte!

Hockeybet sa...

Ge aldrig upp är ett bra ledmotiv till denna blogg!

Kör hårt!

Anonym sa...

Kämpa på Mathias, du e duktig. Jag följer mer än gärna dina rekar.
Ibland tycker jag annorlunda, och då spelar jag inte! Keep it up!