lördag 7 mars 2009

Intressant speldag!

Finns som vanligt en hel del att smaska på idag, många godbitar och för egen del lockar Spaniens kvällsmatcher en hel del... MEN, först fokuserar vi på ett tidigare spel:
(Kommer komma ut med en Spanienrek senare under dagen/eftermiddagen)

Coventry - Chelsea 2:a Odds: 1,52
Bayern München - Hannover 1:a Odds: 1,32
Färjestad - Brynäs 1:a hcpspel -1 mål Odds: 1,67
Trippelodds: 3,35 (Betsafe) Insats: 4/10 units

Mitten i Championship mot toppen av Premier League, nej, är inställningen bara rätt så ska givetvis Chelsea vinna denna matchen med ett par mål och de får inleda min trippel.
Chelsea har fått en injektion av Hiddinks inträde i klubben och FA-cupen har bra status i England. Dessutom tror jag man gärna ser till att "bli" av med matchen, omspel är bara tidskrävande för laget som slåss både i CL och PL. Blir säkert en något "svagare" Chelseauppställning men det ska inte spela någon större roll, svårt tro på annat än tvåan här.

Hög tid för Bayern att visa klass, Klinsmann var inte nöjd med lagets cupinsats i veckan och pressen är stor på laget - börja vinn! Som vi alla vet har laget stor kapacitet och det är bara en tidsfråga innan det lossnar rejält, jag tror att ett Hannover hemma på Allianz Arena blir en mumsbit, med ett bättre spelförtroende hade jag testat ett handicapspel här, nu "nöjer" jag mig med ettan.

Handicapspelet testar jag istället på Karlstads stolthet, egentligen finns väl inte så mycket mer att säga än att hemma i Löfbergs Lila lär FBK ösa på offensivt, sist uppe i Gävle bjöd man ju på en klockren offensiv och trots att jag gillar Brynäs för deras stridsförmåga så tror jag man blir frånåkta, tidig hemmaledning och det rinner iväg!?

Trippelspel är verkligen inte den lättaste spelformen och det är svårt dunka till rejält här, men jag tycker att klasskillnanden lagen emellan är såpass stor att denna med fördel kan testas, spontant känns väl Chelseas match (cupskrällar sker ju ibland) som svårast, men Chelseas tyngd och förmåga att "alltid" avgöra gör att jag ändå testar dem.

Lycka till med ditt spel!

PS. Glöm inte kika förbi senare, jag tror mig ha en kul dubbel till ikväll! DS.

Ps2. I mån av tid slänger jag upp mitt V75system, för er som är intresserade av våra fyrbenta vänner(eller bara allmänt pengaintresserade) ;) Ds.

3 kommentarer:

Anonym sa...

lirat spelet innan fastän till 1.55 på chelsea, känns rikitgt bra, Chelsea vinner idag!! United känns som ett bra spel borta mot Fulham till 1.9 på Interwetten

http://lifeofgambling.blogg.se/

/Mr Ocean

Anonym sa...

FBK visade upp klockren offensiv?!
Snarare defensiv!
De gjorde ett mål framåt, och stängde sen bakåt.
Hur kan detta vara en klockren offensiv?

Snälla, förklara!

Mathias sa...

Anonym: Sitt ner i båten tack.
Om mman läser texten ordentligt förstår man säkert att jag skrivit fel, givetvis var DEFENSIVEN klockren, idag kommer dessutom offensiven igång. Visst, slarvigt av mig men som sagt, du verkar hetsa upp dig över lite...