onsdag 11 mars 2009

Tre tunga spel ikväll

HV71 - Timrå 1:a Odds: 1,60
Frölunda - Luleå 1:a Odds: 1,62
Dubbelodds: 2,59 (Expekt) Insats: 10/10 units
Måste ta en rövare och testa dubbeln här.
Givetvis är det riskabelt och det finns säkerligen argument emot mina spel men HV är ju mer eller mindre piskade att vinna och sist i Kinnarps Arena var man verkligen suveräna och gav inte Timrå skuggan av en chans. Jag tror att HV tar den nödvändiga segern ikväll!
Bollar det mot Frölunda som var riktigt, riktigt bra sist uppe i Luleå, nu ska man inte övervärdera siffrorna eftersom det lätt rinner iväg lite i slutskedet men den så viktiga målvaktskampen känns redan avgjord, Honken är på en annan nivå än Modigh och det avgör ikväll, Luleå har inte defensiv nog att stå emot anstormningen i Scandinavium ikväll.

Roma - Arsenal 2:a
Odds: 3,00 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Här ska jag erkänna att jag gjort en kovändning, jag var länge inne på en hemmaseger men samtidigt går det inte att förbise alla skador/sjukdomar/formlösa spelare i hemmalaget. Arsenal som ju numer har fått tillbaks Eduardo samt Walcott kommer få härliga kontringslägen ikväll och jag tror Romas, ibland lite tröga lag kommer få det svettigt ikväll i Rom. Leta på egen skade/avstägningsinfo så förstår ni varför jag "värdespelar" tvåan.

Porto - Atletico Madrid 2:a
Odds: 3,65 (Expekt) Insats: 7/10 units
Jag hoppas inte mina sympatier spelar mig ett spratt här men Atletico går mot toppformen och de sista matcherna har verkligen varit stora steg framåt för laget, att man "måste" anfalla idag passar egentligen bara ännu bättre och förhoppningsvis sätter man fart från första början, jag tycker att bortaoddset är såpass högt att man med Forlans verkliga toppform och Agueros kapacitet måste testa det relativt hårt. Givetvis är matchen en öppen historia men bortaoddset är såpass lockande!

Kommer vändningen äntligen för mig nu?

Inga kommentarer: