onsdag 4 mars 2009

"Nära" - men tyvärr nya förlustspel

Ville sig inte riktigt igår heller, men jag är trots förlusterna skapligt nöjd, tycker jag var rätt på det i stora drag även om jag inte lyckades få hem spelen helt.

Målspelet W.B.A-Arsenal få gå under kontot "klockrent", Chelsea:s handicapvinst var en medveten rikstagning som inte höll hela vägen hem, sådant får man ju tyvärr räkna med när man testar flermålssegrar.

Vidare lyckade Forest vinna, något som glädjer mig enormt, nu lever verkligen hoppet och det är ett riktigt getingbo i botten av Championship med flera bottenlag som hittat storformen.

Spelmässigt var det målllöst i 58 minuter och det såg ut att gå mot ett vinstspel, sedan "exploderade" tyvärr matchen och slutade 2-1, återigen är det bara att konstatera att målspel är svåra att testa, alla mina tankar inför matchen visade sig stämma klockrent med hemmalagets försiktiga spel och Preston prioriterade med defensiven, men trots det gick det över 2,5 mål, surt givetvis men inte heller mycket att göra åt.

Ikväll kommer nya spel och nya chanser!

6 kommentarer:

MickesBettingcorner sa...

Ajaj formen dalar nu, men jag är säker på att du kommer igen nu snart, jag har ett par fina spel idag att dela med mig av, sedan finns även två andra kul och bra spel!

Underspel i Hamilton - Hibernian Skottland premier league

Överspel i Ayr - Queens park skottland div.2

Anonym sa...

Kan inte bara du lägga ner din patetiska lilla blogg då?

Jag följer Braatens speltips rätt hårt, han prickade alla rätt igår så du Alex ska ge fan i att snacka skit om han. Han ÄGER mattias, det kan ja garantera!

Anonym sa...

Lenny,

undrar vem som är patetisk?

Erik hade inför gårdagen 2 vunna och 12 förlorade. Dessförinnan har han förlorat allting som han spelat på!
Ge fan i att höj folk till skyarna när dom prickar något ynka spel...

Anonym sa...

Haha, ojdå Lenny, råkade visst träffa en öm punkt. Vad baserar du ditt uttalande på, att Erik äger Mathias? Han råkade få in alla rätt igår, grattis, en dag av 20. Du ser ju själv att han trots allt ligger back 400kr. Och det här är väl 10e gången på kort tid han startar en ny blogg? Snackar som sagt inte skit, utan fakta.

Mathias sa...

Lenny:
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Mångfalden med spelbloggar är spännande och jag ser mig inte som en konkurent, utan som en del i spelgemenskapen. Folk som läser min blogg får hantera den precis hur de vill, jag utger mig inte för att vara Sveriges spelguru, har inga ambitioner att vara det utan jag presenterar bara mina idéer samt har en ärlir och rakryggad redovisning av mina spel, jag tror mig vara en ganska "normal" spelare som försöker via spelstrategier och lite "nytt" tänk minimera förlusterna eller t.o.m plussa, det är bra mycket svårare än vad folk tror vill jag lova.

Om jag kort ska kommentera Braatens spel, i och med att du drog upp det så är jag beredd hålla med övriga kommentarer här, det finns givetvis gränser hur många gånger man kan starta om utan att förlora i anseende, missförstå mig rätt, 1-2 gånger per år kanske det kan vara motiverat, jag vet inte, men oftare än så upplevs man lätt som oseriös. Min ambition är att driva denna fonden mnst året ut t.e.x, vi får väl se om det går.

Erik har på sistone haft en rejäl neråtperiod, mycket beroende, så som jag ser det att han lägger för många spel, är man i ett tufft läge är det en verklig styrka att kunna behärska sig, svårt som attan är det men det är ofta det bästa.

Nåväl, nu ska jag leta spel... ;)

MickesBettingcorner sa...

Håller med dig Mathias, samma här så har jag blogg för skoj skull och givetvis hoppas man på plus men just under 2009 går det inte lika bra, folk som läser den får avgöra själva vad de vill ha ut av den!

Tillbaks till spelen, underspel i Hamilton satt ju klockrent 1-0 blev det i 90:e minuten synd jag satsade så mkt på Fulham igår bara :(:(:(