söndag 15 mars 2009

Atletico Madrid får mitt förtroende till max!

Finns mycket matcher på schemat idag men jag väljer att avstå de flesta, ibland kan jag tycka att utbudet på helgerna är så stort och så brett att man riskerar att drunkna i det, bra ideéer kan ibland försvinna in i mängden av mer chansartade spel, det är en svår balansgång det där.
Lycka till med era spel oavsett , här följer mitt enda för dagen:

Atletico Madrid - Villareal 1:a
Odds: 2,10 (Betsafe) Insats: 10/10 units


Dags för aguero att näta igen?

Två lag med helt olika resultat från veckans Champions League, Atletico gick mållösa från mötet med Port0 (0-0) och är därmed utslagna ur cupen, tråkigt för oss Atleticofans men samtidigt har Europaäventyret överlag varit en succé, kvarstfinal när vi för första gången på länge leker i de fina salongerna är godkänt.

Villareal lyckade slå ut Panathinaikos efter en stabil 2-1 seger nere i Aten, givetvis ett starkt och bra resultat men jag vill verkligen poängtera att hemmalaget var bleka, så resultatet ska nog inte överdrivas heller, även om det som sagt inte ska förta de "gula ubåtarnas" insats.

Ikväll väntar en riktig holmgång, Atletico Madrid behöver en vinst för att knapa in poäng på Villareal - en Champions League ligger i potten.
Sånär som på mittbacken Ujafalusi är dagens hemmalag ordinarie, vilket bör ge följande startelva:
-----------Franco-----------
Heitinga-Perea-Pablo-Lopez
Maxi-Assuncao-Garcia-Simao
-------Aguero--Forlan------

Startelvan är i mitt tycke både styrkan och kanske också svagheten i Atletico anno -09, laget är väldigt samspelt men det finns ingen riktig turbo att slänga in i laget, Sinama-Pongolle gör iofs ett klart godkänt jobb som inhoppare(mest högerytter/anfall) men förutom honom saknas en eller ett par spelare som kan röra om i grytan vid behov. Truppen är helt enkelt för tunn.

Nåväl, efter fina insatser mot Barcelona(4-3 hemma) samt Real Madrid(1-1 borta) känns det verkligen som läge för Atletico att knyta ihop säcken av den sista tidens fina resultat, jag tror hemmaplan fäller avgörandet ikväll! Samtidigt kan ju det slitna klyschan att det nu bara är serien att fokusera på kanske ge ytterligare energi? Det går inte heller att utelämna Diego Forlan i reken, han är verkligen helt suverän just nu och utgör ensam ett stort hot mot sitt gamla lag, Villareal. Tillsammans med Aguero, Simao och Maxi Rodrigez har Atletico offensiv som räcker och blir över.

Villareal saknar dessutom enligt uppgift mittbackar till kvällens match, det spekuleras om att Sverigebekantingen Sebastian Euguren eventuellt ska ner och spela mittback - det kan bli tufft mot den dynamiska duon Aguero/Forlan.

Som sagt, magkänslan säger etta - jag ligger lågt annars idag - vilket ger mig mod och utrymme att maxa!
Hemmaplansfavören är viktig i Spanien samt i grunden, spelare för spelare är Atletico ett bättre lag, dock är det upp och ner som alltid i Atletico Madrid, Villareal har ett helt annat lagspel att falla tillbaks på, vi får se om det är galenskap eller genialitet av mig ikväll - gränsen är hårfin!
Över 2 gånger pengarna på ett formstarkt Atletico, på hemmaplan samt i en mycket viktig match med i princip ordinarie lag tycker jag motiverar spelet.


Levande spel: 10 units

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivit! Jag tror på sampdoria mot Roma, läs mer om rek på http://lifeofgambling.blogg.se/

/ Mr Ocean

Hockeybet sa...

Atleticomatchen är bland det sjukaste jag bevittnat iår. Villareal har inget eget spel och har ledning 0-1 i halvtid. Det finns ta mig faan inte! Folran missade straff efter 2min och sedan har det varit spel mot ett mål, Villareal har haft en kontring!!! Jag blir faan galen! jag lägger av med sportsbetting och börjar med boule.!
Om det finns nån som helst rättvisa så vinner Madridlaget!

Anonym sa...

Total upprättelse!

Då har alla mina spel suttit idag.....nästan ;D

/Hockeybet

Anonym sa...

Bra tippat ikväll igen :D

Men visst var min femling något extra ;)

Chelsea 1,35
Atletico Madrid 1,95
Milan 1,80
Barcelona 1,55
Inter 1,60

Blev stålar på den lappen :D

Anonym sa...

Extremt snygg rek, lätt snyggast på nätet igår. Tursamt att den satt men hur välförtjänt som helst, Atletico lekte med Villareal!

Anonym sa...

Fruktansvärt viktig vinst för Atlético igår. Den kan mycket väl bli avgörande i kampen om CL-plats. Kul att se en spelbloggare med rödvitt hjärta. Jag trodde att jag var ensam ;)

MickesBettingcorner sa...

Snyggt!