onsdag 4 mars 2009

Blixt (maxspel) från klar himmel!

Mora - Almtuna 1:a handicapspel -1,5 mål Odds: 2,35
Mallorca - Barcelona 2:a Odds: 2,00
Dubbelodds: 4,70 (Expekt) Insats: 10/10 units

Två tevesända matcher, bägge på Tv4Sport, trevligt givetvis men det är inte därför jag testar spelet.

Mora är enligt mig i grunden bättre trots att Almtuna överaskat rejält i år, ikväll på hemmaplan i en avgörande match hoppas jag att grundkapacitet, styrka och framförallt, Pitkämäkis målvaktspel blir avgörande, jag tror han blir tungan på vågan.
Handicapspelet ÄR som alltid vågat, det råder inget tvivel om det, särskilt då Moras offensiv inte är vassast i landet direkt men jag bygger spelet på få insläppta mål och ett Almtuna som rimligtvis plockar sin målvakt i ett tidigt läge vid eventuellt underläge. Trevligt odds tycker jag, nu hoppas jag "modet" att trycka till lönar sig!

I skrivande stund har jag inte fullständig klarhet i Barcelonas startelva här, cirkulerar lite olika uppgifter, men för mig är det sak samma, spelas en del reserver är de rimligtvis spelsugna men framförallt tror jag KLUBBEN Barcelona verkligen vill ha en vinst. Laget har varit kritiserat i veckan, den överlägsna ledningen i ligan har krympt och nu börjar det verkligen bli dags att visa klassen igen. Jag tror de påbörjar en betydligt bättre period redan ikväll och ser tvåan som "klar". Dock ska man ha i baktanke att Barca har 2-0 att gå på, jag tror ändå att Barca med bakgrund av den sista tidens sämre resultat vill vinna ikväll, men visst är det värt ett varningens finger!

7 kommentarer:

Anonym sa...

"Säkra pengar"
City - Aston Villa X2 till 1.42 på bet365.
City saknar Robinho, Bellamy! Kanske backen Richards.
Borta starka Villa tar minst en poäng. 2.68 på rak 2! Testa den som vill...

Mathias sa...

Nog ska Villa ha bra chans, men efter oförklariga 2-2 hemma mot Stoke ska man kan passa sig lite för att kalla den "säker" ändå va?

Robinho/Bellamy är givna klara avbräck, men City på hemmaplan är ingen lätt nöt.

Anonym sa...

Mathias
Ska vi länka till varann?

Anonym sa...

Tyvärr förstår jag inte ditt maxspel här. Visst kan det gå in men hockey, speciellt playoff är ganska svårspelat då varje lag ger järnet i varje situation.

Nej, tyvärr tror jag inte på den här faktiskt ;/

Anonym sa...

Synd för dig där Mathias! Farligt dock att spela hcp på Mora, ja, att spela på dem överhuvudtaget! Ett öppet möte var detta; betydligt mer öppet än vad många ville få det till. Almtunas def är inte att leka med. Många målsnåla och täta matcher, speciellt mot Mora. Moras form var ju usel också... Visst är det lätt att skriva detta i efterhand, men jag har, sedan jag såg Moras val, varit rätt säker på att det skulle straffa sig. Att Mora inte valde Troja kan endast bero på den långa resan, vilket är ett uselt skäl. Nä, jag får hålla fast vid att jag tror på Tuna i KS. Även om Växjö just nu imponerar.

Heja VIK!

Anonym sa...

hahahaha.

Louba, säker my ass!

Anonym sa...

Hmm... Detta var så långt ifrån ett expertspel det kan bli...

För det första, hur ofta maxar man en dubbel? Det ska vara en blixt från klar himmel och felsatta odds isf!

För det andra, hur tänker du när du maxar en dubbel som inkluderar ett hcp-spel i en Playoff-match i hockey?!

Och för att göra det hela än mer förvånande så innehåller även dubbeln en tvåa på ett formsvagt lag, som har 2-0 att gå på i en inte alltför betydelsefull cup????!!!!!!!!

Hallå, vakna!