tisdag 3 mars 2009

Ikväll då?

Ser att en hel del rekar Sandviken ikväll, det må väl vara ett ganska troligt spel men samtidigt kan jag tycka att man ur ett spelvärdesmässigt utgångsläget ska se matchen annorlunda.
Inför mötet på Zinken var ju Bajen favoriter - så mycket kan inte ha hänt på ett par dagar att det motiverar att SAIK går ut som storfavoriter ikväll. Nu spelar inte jag på matchen alls själv, då jag håller SAIK som ett klart bättre lag, men rent oddsmässigt förstår jag inte alls hur man kan lockas att lasta.

Mina egna idéer då?
Jag har mest fokus på England, har ett par tankar jag ska fundera lite till på, för "egen" del är det hyperintressanta mötet Nottingham - Preston en svår nöt, jag lutar åt ett under 2,5 målspel.

Forest:s Manager Billy Davies beodrade 4-5-1 sist och det gav resultat direkt, laget lär fortsätta så och fokus ligger numer på att försvara den poäng man har när matchen startar och utifrån det försöka plocka "bonuspoäng" emellanåt. Givetvis inte världens läckraste spel, men i Forest läge finns inte utrymme för finspel.

Jag återkommer med mitt/mina spel lite senare, England har ju inte avspark förrän senare.

Inga kommentarer: