lördag 21 mars 2009

Spänn fast säkerhetsbältet... Maxspel kommer!

Först och främst, vilken speldag!
Utbudet är verkligen massivt såhärårs och det är en rejäl och mycket tuff utmaning att lyckas plocka rätt bland russinen i alla dessa kakor.
Som en direkt följd av detta blir det en hel del spel idag(fem stycken), plocka med fördel dem som ni själva tror på, min spelform är som ni alla vet svag och jag skulle i nuläget inte köpa en begagnad bil av mig själv ens...

Dagens spel:

Bayern Leverkusen - E. Frankfurth 1:a Odds: 1,50
Bayern München - Karlsruhe 1:a Odds: 1,18
Edsbyn - Västerås 1:a Odds: 1,65
Trippelodds: 2,92 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Tycker denna trippeln känns stabil.
Leverkusen har en formsvacka men dagens uppgift måste ses som en mumsbit, bortalaget har även de dålig form och dessutom skadebekymmer, mycket bra etta!

München går som tåget just nu och hemma på Allianz Arena tappas det inte poäng idag, en stabil bank.

Edsbyn återigen i en final och jag tror återigen att man står som segrare, laget har all nödvändig rutin som krävs för att bärga ytterligare ett SM-guld, Västerås har gjort en fin säsong men här är de för korta i rocken.

Kalmar - IFK Göteborg 2:a
Odds: 2,80 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Av alla år jag följt IFK så har jag aldrig varit med om en sådan positiv atmosfär kring klubben och laget i år, en ny arena som ger både klubb, lag och fans ny energi, en talangfull trupp där vi numer även har konkurens om platserna. Kort sagt, det ser verkligen "gôrbra" ut.
Givetvis svårt att värdera styrkeförhållandena lagen emellan, men det känns som om Blåvitt har ett mentalt övertag på Kalmar och jag tycker bortaoddset är riktigt intressant i Supercupfinalen!

Charlton - Preston 2:a
Odds: 2,60 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Vore det inte för att Championship i år är en verkligt svår serie hade jag maxspelat, men nu nöjer jag mig med en medelinsats. Charlton megajumbo och avhängda, Preston jagar kvalplats och har all motivation på sin sida, ett uppgivet Charlton har inget att sätta emot?

Frölunda - HV71 1:a
Odds: 2,65 Insats: 10/10 units
Jag "måste" dunka trots mina dåliga siffror på hockey.
Matchen sist anser jag att man kan glömma, laget gav aldrig sig själva chansen och tempot och intensiteten saknades helt, förvisso gjorde man en skaplig första period och hade klart fler målchanser än HV71 men ändå kändes det som om det saknades lite. Till och med Honken var inte riktigt på tå, det säger en del, trots den i mitt tycke direkt dåliga insatsen av Frölunda så lyckades inte HV heller särsilt bra, målen föll mestadels i olika PP-situationer och Hv71 glänste inte alls i min bok.
Ikväll lär det bli helt annan tändning och jag struntar i Lottokupongen idag, jag testar istället ett handicapspel med Kung Keno. Skämt å sido, Frölunda kan så mycket bättre än vad de visade nere i Jönköping sist och jag är verkligen inne på en formidabel revansch ikväll, inget spel för den hjärtsvage!

Villareal - Bilbao 1:a Odds: 1,73
Sevilla - Valladolid 1:a Odds: 1,65
Dubbelodds:2,85 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Avslutar denna massiva speldag med en sund spansk dubbel, Bilbao gjorde bort sig rejält mot Real Madrid sist och jag tror den matchen kostade energi, Villareal säkert revanschsugna inför hemmapubliken efter det sena tappet på Atletico sist.

Sevilla på hemmaplan är alltid ett sunt spel, Valladolid visar inget som får mig att tro på laget här, en mycket stark etta och dubbeln sitter som ett smäck?!

Levande spel: Hela 30 units!

5 kommentarer:

Anonym sa...

okej... lite desperat kanske nu?

take it easy man

Anonym sa...

Får vi hoppas det vänder!
Ryggar på Preston.
Lycka till med din andra spel!

(en av dem som uppskattar din blogg!)

Anonym sa...

nå mathias, tidigare lørdagar med stort spelutbud har vi fått veta att man skall liga lågt då det ær så svårt att vælja. idag gæller tydligen inte det då du brænner på rejælt !!! men det lær væl gå åt h vete som vanligt før dig !!!

Anonym sa...

Mathias, jag tror alla som följde dig igår gick med lite plus, eftersom det inte framkom att du spelade hcp på frölunda. Jag gjorde som det stod, spelade rak etta!

Anonym sa...

Hur kan du sitta och maxa på ett hcp spel? Och VARFÖR har du max på 10%?? Det kommer ju köra dig i botten direkt, max kan ju inte vara mer än 5-7 % och dina "medelspel" är ju som en normal persons maxspel och sådana har du spelat 4 st idag + ett 10 % spel. 30% av kassan på 5 spel......