söndag 1 mars 2009

Ohoj, ohoj!

Ska man gå under så ska man definitivt göra det med stil, som kapten på skutan är jag givetvis den siste man att lämna (det sjunkande?) skeppet.......

Nej, så illa är det givetvis inte,visst är läget tufft men inte på något sätt katastrof - än, men efter dagens spel kan läget vara annorlunda - åt båda hållen.
Jag dunkar iväg hela fyra spel idag, kan tyckas vågat men söndagar brukar kunna bjuda på en del bra spel och jag klarar helt enkelt inte av att "sortera" bort någon av mina ideér idag, tvärtom, jag tror på dem allihopa och nu får jag hoppas spelen sitter som de ska!
Blir lite kortfattade motiveringar idag, men jag hoppas mina tankar framgår ändå.

Sheffield United - Birmingham 2:a
Odds:3,05 (Betsafe) Insats: 3/10 units
Birmingham ett av få lag som har bredden i Championship, jag tycker oddset på tvåan i en rätt öppen match är alldeles för högt, ett spel som i "längden" bör löna sig!

Aston Villa - Stoke 1:a handicapspel -1 mål Odds: 2,15
Man United - Tottenham 1:a Odds: 1,70
Dubbelodds: 3,66 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Villa givetvis en bra bank, har vilat spelare och har ju kanonchans att koppla ett järngrepp om fjärdeplatsen i ligan, jag känner mig tvungen att testa ett handicapspel här, urladdning att vänta?

Ligacupfinal och här ska man såklart tänka lite annorlunda än om det vore en vanlig match, Tottenham gillar verkligen Ligacupen och man kommer säkerligen att sälja sig dyrt. Samtidigt går det inte att komma ifrån att United, spelare för spelare, taktiskt och ledarmässigt befinner sig på en helt annan nivå, i min bok är United större favoriter än vad oddset antyder!

Sporting Gijion - Mallorca 1:a
Odds: 2,35 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Gijion är ett bra hemmalag som jag då och då testat med viss framgång, i eftermiddag väntar ett mycket bortasvagt Mallorca och rimligtvis går Sporting för tre sköna poäng här, hemmaplan avgör!

Atletico Madrid - Barcelona 1:a
Odds: 4,20 (Svenska Spel) Insats: 5/10 units
Detta blir givetvis en hård nöt för Atletico, det ska sägas direkt att jag är mycket osäker kring denna matchen och egentligen kanske jag borde avstå, MEN!
I mitt tycke har spelbolagen saftat på för mycket, visst har hemmalaget dålig form, tveksamhet försvarsmässigt och överlag känns det fortsatt turbulent trots tränarbytet nyligen.
Samtidigt har ju "mitt" Atletico kapacitet, det råder inget tvivel om det, en bra dag hotar Atletico alla lag och det kanske är dags att blixtra till? Vore onekligen kul för ligan om Barca föll och visst är det så på sistone att laget blivit mänskliga? Som sagt, hemmaoddset tycker jag är för bra för att låta bli, kring klockan 21 ikväll vet vi om jag var ute och cyklade(igen)...

Levande spel: 18 units

4 kommentarer:

Varga sa...

Du förlorade inget på Villas poängtapp eftersom du tippade United!

Mathias sa...

Visst, du har rätt. Men det var väl ändå Villas poängtapp som var dagens stora och mest intressanta skräll, eller hur?

Varga sa...

Absolut! Den e makalös.. Mest formuleringen som jag anmärkte på :P
Skönt att du hade lite flyt me Atletico efter all oflyt!

Anonym sa...

Bra feeling på Atl Madrid!