tisdag 10 mars 2009

Överlag väntade resultat igår...

Favoriterna levererade verkligen igår, om man bortser från HV71:s förlust och delvis möjligen även Linköpings "knappa" vinst så visade topplagen klassen igår, helt klart.

Frölunda satte verkligen tvivlarna (inklusive mig själv) på plats, igår såg det återigen hur stabilt ut som helst. Dock hävdar jag med en dåres envishet - försvarspelet är inte klockrent, det bygger väldigt mycket på att suveräne Holmqvist i målet ska göra kanonmatcher, de kvällar han vacklar då vacklar hela Frölunda.

Det är bara mötet Timrå-HV71 som har fortsatt nerv, de övriga anser jag nog vara avgjorda i och med gårdagens resultat, uppförsbackarna är för tunga för Luleå och Skellefteå.
I Brynäs fall handlar det med om Färjestads vilja att slå ut dem i fyra raka, givetvis överlever de inte två matcher i Löfbergs Lila nu, men samtidigt vågar jag inte testa en FBKvinst redan i nästa match - någon som vet vad en extra hemmamatcher drar in för stålar?

Stort fokus på CL idag annars, blir till att klura under dagen - nu väntar skolan.

So long!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Panathinaikos ikväll till 2.85 @ Betsafe blir dagens spel.

Otroligt tryck på hemmaplan brukar i P:s fall innebära ett massivt speltryck mot motståndarnas mål. Inget undantag ikväll tror jag. Dessutom är Villarreal en aning överskattade och utan vinster på bortaplan år 2009.

Erik Braaten sa...

Snart dyker Blixt och Dunder upp på marknaden. Två ungtuppar som följt sporten på nära håll sedan barnsben. Inom några dagar hoppar fonderna igång. Ta dig en titt Mathias!