lördag 28 mars 2009

Dagens spel

Blir bara ett spel för fondens räkning idag, men det blir å andra sidan ett maxspel, så jag har verkligen goda förhoppningar om att den ska sitta.
Bjuder dessutom på en ny V75:a som jag hoppas får mig att skratta hela vägen till banken...
Ska spela lite Stryktips osv med, men det hinner jag inte få upp här på bloggen, men jag lovar att scanna in bildbevis vid ev. vinst.
Stort lycka till med era spel idag!

Hammarby - Ystad 1:a Odds: 1,45
Portugal - Sverige 1:a Odds: 1,59
Dubbelodds: 2,31 (Betsafe) Insats: 10/10 units
Hammarby är överlag en stor besvikelse i år, det är tydligt att Europaspelet störde laget mycket och tappet av nyckelspelare inför säsongen blev tungt att bära, men då är då och nu är nu, laget tog en viktig seger nere i Ystad efter förlägning och har nu chansen på hemmaplan att koppla ett järngrepp, vilket jag tror man gör. Laget ska rimligtvis vara förbättrat nu och inför hemmafansen i Eriksdalshallen vinner man? Matchen tevesänds som grädde på moset, Svt24.

Normalt sett är jag väldigt försiktig med att gå emot Sverige och jag hör verkligen inte till gänget som slentrianmässigt sågar Lagerbäck. Det finns ju grupperingar som beskyller Lagerbäck för allt möjligt, till och med finanskrisen tror jag...
Ikväll är det dock alldeles för tuffa förutsättningar, vi tappar extrem tyngd offensivt med Zlatan avstängd, inget snack om det, Zlatan tillhör anfallstypen som bara genom sin existens är ett hot med sin fysik och förmåga att hålla i bollen. Normalt sett kan Elmander ta den rollen men då han knappast har toppform så är det en klar försvagning.

Vårt mittfält kommer bli fullständigt uppätna ikväll, vi har spelare som inte påbörjat sin säsong, spelar i Saudiarabien samt spelare som nyligen bytt klubbar osv, nej, jag tvivlar på att fokus ligger rätt och dessutom känns matchen verkligen som oläglig för oss. Mot det ska vi då ställa ett Portugal som jag verkligen inte avgudar, laget har en sanslös förmåga att dominera matcher utan att sätta mål, otroligt att laget inte lyckas få fram en killeranfallare på topp som kan hjälpa Ronaldo, Simao, Deco & co med mer tyngd. Ikväll tror jag dock Portugal rullar ut Sverige och jag bombar ettan utan att blinka!

Levande spel: 10 units

V75
Avd1: 9,12
(9 Power Nap riktigt bra och bör vinna, men 1%-aren 12 Flamingo Broline liftar med hela vägen)
Avd2: 8 Vitesse Söndervang
(Firma Pappa/Son Adielsson brukar vara en bra kombination, kul spik)
Avd3: 1,5,7
(Mycket snack om 5 Triton Sund, jag är inte övertygad och tar med Luddes och Åkes kanoner)
Avd4: 7,8,10,11,12
(Strecka på!)
Avd5: 6,9
(Chansar hej vilt här, Stig H:s häst är riktigt bra och Åkes andrahäst lurar i vassen...)
Avd6: 1,6,10,12
(6 Bull Trap motiverad favorit, men jag försöker få bort han)
Avd7: 7 Quarcio Du Chene
(Kapacitetmässigt överlägsen, bara galopp emot?)

240 rader * 0,50kr = 120 kronor

6 kommentarer:

Tipshörnan sa...

Tjenare....


Använder du google ad eller tradedoubler?.. Hur fick du in reklamen under din banner?

Anonym sa...

Tror mycket på Irland idag då Bulgarien saknar viktiga spelare som Berbatov och Petrov, finns till 1,9 på betfair. Läs mer om reken för damerna skidskytte..
http://lifeofgambling.blogg.se/

Danne sa...

Jag tror ditt spel idag kan gå in. Jag tycker dock att oddset på Portugal är alldelles för lågt.

Kolla in min nya blogg: http://leikunbets.blogspot.com/

Anonym sa...

så har matthias brænnt 25 proc av sin 4 eller 5 spelfond så førbered er alla på att att denna fond skrotas inom kort och att en ny fond sjøsættes.......ss

Sebastian sa...

Tjenna, gillar din sida skarpt och har även länkat till den på http://speltips.sebb.co.uk

Diljen sa...

Leksand ikväll till 2,20 @ är ett bra spel. Form (två raka vinster) och inbördesmöte (fem raka i Växjö!) är tunga faktorer som bidrar till att jag spelar på Leksand borta mot Växjö