söndag 18 oktober 2009

Fyra spel...

Som sagt, utbudet är massivt och trots en del bortsorterade matcher så lyckas jag hitta hela fyra spel. Som vanligt blandar jag favoriter med en del kantbollar, lägg märke till inte mindre än två maxningar, ingen överdrigt att säga att dagen är viktig för fondens utveckling!

Blackburn - Burnley 2:a
Odds: 5,30 (Betsafe) Insats: 3/10 units
Burnley drar ju fram som en slåttermaskin i PL och här får Blackburn se upp.
Hemmalaget är ett relativt mediokert lag som blandar och ger ganska så kraftigt, trots hemmaplan så tror jag det kan bli tufft idag, Burnley har "allt" att vinna här och kan man ta med sig spelet från främst hemmaplan hittils under säsongen så... Klart spelvärt odds och med ett annat självförtroende och en större fondkassa hade jag tryckt till mer!

Vasalund - Åtvidaberg 2:a
Odds: 2,15 (Betsson) Insats: 5/10 units
Tror inte Åtvid missar denna chansen och man är nog inte så intresserade av att bjuda in jagande lag inför slutomgången, nej, på ren klasssillnad ska Åtvid vinna och säkra den allsvenska platsen! Tevesänds i TV4Sport 15.00

Parma - Siena 1:a
Odds: 1,95 (Betsafe) Insats: 10/10 units
Ska vara en kanonchans, "mitt" Parma har inlett säsongen riktigt bra och laget har en fin blandning av ungt och rutinerat, dessutom verkar tränare Guidolin fått in den en gång så lyckade "Parmakänslan" i truppen igen. En mycket intressant säsong väntar och trots senaste debaclet på hemmaplan så känns formen bra, vilket inte minst 1-1 mot svårspelade Sampdoria visade.
Sammantaget ska detta vara en riktigt bra etta och jag sticker ut hakan och maxar!



Avslutar med en "feg" men stabil trippel från Spanska Primera, återigen med fokus på de tevesända matcherna och jag tycker allt att den är ramstark

Espanyol - Tenerife 1x Odds: 1,20
Athletic - Sporting 1X Odds: 1,20
Osasuna - Atletico över 2,5 mål Odds: 1,75
Trippelodds: 2,52 (Expekt) Insats: 10/10 units

Två starka hemmalag som normalt sett ska vinna, väljer denna gången att gardera upp med krysset då jag trots allt respekterar bägge bortalagen.
Atletico "kan" bara inte hålla tätt och trots avsaknaden av Forlan(vilas) så är det i gästernas offensiv som spelet sitter, jag tror på målrik historia, kanske 2-2?

Levande spel: 28 units

Inga kommentarer: