onsdag 7 oktober 2009

Spelar emot "mitt" Redbergslid! (Maxspel)

Testar ett handbollspel igen, gårdagens fiasko avskräcker mig inte utan jag slår huvudet i bergväggen igen... Dessutom med ett maxspel!

Vill passa på att tipsa om att Alingsås Champions League äventyr borta mot Zagreb sänds via Expekts hemsida, använd gärna länken här på sidan.
En mycket svår(omöjlig?) uppgift väntar Potatisstadens stolthet, men kul att se oavsett spel eller inte.


Redbergslid - Sävehof handicapspel -1 mål 2:a
Odds:1,75 (Svenska Spel) Insats: 10/10 units


Tycker faktiskt oddsättarna är modiga här på Svenska Spel, de flesta andra bolag har linor på 2-3 mål till visserligen något högre odds men åtminstone en tvåmålsvinst känns trolig.

Redbergslid är "mitt" lag och även om jag såklart hoppas på en skräll så måste Sävehof anses vara bra mycket bättre i grunden, Redbergslids dåliga ekonomi gör att laget återigen har gått in i säsongen med ett halvnytt lag och återigen får man slå rejält ur underläge.

Jag har full respekt för matchens "derbykaraktär" och visst KAN Redbergslid skrälla, men på ren grundkapacitet och Sävehofs överlägsna bredd i truppen så måste jag tro på en relativt klar bortavinst. Hemmalagets unga manskap brukar leverera väldigt blandade insatser, höga toppar och ganska djupa dalar, Sävehof med sin rutin bör klara av att mala ner RIK ikväll, såsom jag ser det är det stor plus på Sävehofs målvaktspel med.

Målspel känns svårt att sia om, men jag skulle tro på ett överspel, lär svänga ganska rejält!?

Lycka till ni som följer mig!

Inga kommentarer: