lördag 12 september 2009

Dagens fondspel!

Blir två spel för fondens räkning idag, i alla fall i det första läget, man vet aldrig om något mer kan dyka upp men troligen inte!

Elfsborg - GAIS 1:a Odds: 1,45
Atletico Madrid - Racing 1:a Odds: 1,50
Dubbelodds: 2,18 Insats: 10/10 units

Jadå, här tar vi i för kung och fosterland, kan tyckas vågat men jag tycker mig ha fog för det.
Om vi börjar med GAIS så har de på sistone rykt upp sig en del, det ska erkännas men det går inte heller att bortse från att det är rejäl fiaskovarning och nerflyttningspöket lever i högsta grad för Makrillarna, laget bygger mycket på Wandersons målskytte och han har inte levererat alls den senaste tiden, Elfsborg borta blir en övermäktig uppgift?

Elfsborg är med i guldracet, hemma på Borås Arena är man en maktfaktor och att man har en fördel av sitt konstgräs tror jag alla utan knallarna själv förstår, det blir helt enkelt ett annat spel på plasten och det är tveklöst en fördel för hemmalaget.
0-4 sist mot Blåvitt var ett fiasko, dock ska det sägas att laget var bra med fram till halvlek och att siffrorna blev väl stora till slut, revanschlusten BÖR vara stor!
Matchen sänds på Tv4 som en bonus.

Atletico Madrid inledde säsongen med ett rejält bottennapp, 0-3 borta mot Malaga var givetvis en besvikelse och om det inte vore för att det är just Atletico Madrid vi pratar om så skulle man kanske vara orolig - laget har en förmåga att blanda lysande insatser med rena bottennapp.
Hemma på Vicente calderon brukar laget allt som oftast levera, allt annat än en hemmaseger är ett stort fiasko och jag tror hårt på laget i afton, avspark 18.00

Sunderland - Hull City 1:a
Odds: 1,75 Insats: 5/10 units
Gör det enkelt för mig, Erik Braatens Speltips (länk bland mina länktips) har rekat spelet redan och jag snor det rätt av!

Inga kommentarer: