torsdag 10 september 2009

Gott & Blandat

I brist på spelidéer leverar jag lite blandade tankar från vår landslagsvecka, ömsom vin ömsom vatten...

*
Vårt svenska landslag lyckades ju efter många om och många men plocka sex poäng i de både livsviktiga matcherna och det första som ska göras är att påpeka det, vi spelare vet mycket mer väl än andra att det alltid handlar om att leverera och vinna i första hand, det får inte glömmas bort eller undervärderas, Lagerbäck har en förmåga att åla sig ur de knepigaste situtioner och jag skulle inte förvånas om vi till slut står som segrare i gruppen, även om det givetvis blir svårt.
Men denna hyllning sagd kan jag gå vidare och plocka fram motorsågen...

*
Är det bara jag eller varför känns det svenska laget så in i helvete tungt?
Det saknas ju naturliga yttrar som kan höja tempot, det saknas en central mittfältare som kan sätta fart och det saknas en rörlig forward som på allvar hotar, Elmander är ju rörlig som få men allvarligt talat framstår han ju som ett skämt nu, skulle karln träffa insidan av en ladugård om han fick chansen?

*
U21-spelarna charmade nog oss alla en del, jag påstår inte att steget från u-21 till a-landslag är jätteenkelt men just farten är något som Lagerbäck borde fundera kring.
Kanske också lite hederlig jävlaranamma!
Maltamatchen var ju en skam för alla supportrar av svensk fotboll, det går hitta mer taggade spelare på närmsta korpplan.

*
Förresten - den där Safari hyllas överallt som en "modern, offensiv" ytterback, det är verkligen ett sjukdomsbevis när en medioker ytterback som han blir kelgris.

*
En av få spelare som jag "köper" är Mellberg, han är ett föredöme med sitt fightingface och sitt mod, fler spelare som han och jag skulle vara mindre orolig.

*
Tobias Hysén är ett annat exempel, missförstå mig rätt, han är ju nästan min husgud men han gjorde ju ett uselt inhopp, verkligen katastrofalt ÄNDÅ får han ses som en injektion och det hände en del efter att han kom in.

*


Lyssna på detta referatet, vad fan menar den gode Ralf med att skrika om "Världsrekord", är han på kamelen igen?

Inga kommentarer: