lördag 19 september 2009

Jag lastar rejält!

Det blir rejäl lastning idag, den självklara höjdpunkten blir att se hur mitt kära Atletico Madrid klarar sig på självaste Camp Nou ikväll. Matchstart 22.00 på TV4Zlatan och jag laddar med spel kring den matchen! Jag laddar för en målrik tillställning och tröstar förlusten med spelvinster...

Aston Villa - Portsmouth 1:a Odds: 1,40
Barcelona - Atletico Madrid handicapspel -1,5 mål 1:a Odds: 1,80
IFK Göteborg - Hammarby 1:a Odds: 1,40
Trippelodds: 3,53 (Expekt) Insats: 10/10 units

Jag hoppas man inte gör bort sig så det slår härliga till nu, alla har vi erfarenhet av att ta med matcher som "oddshöjare" i multispel, inte alltför sällan faller man just på någon av de säkrare matcherna men här känns det ju ändå som man spelar med både hängslen och livrem!?

Aston Villa stärkta av derbysegern sist, i princip skadefria, formstarka, vass offensiv mot ett Pompey som ärligt talat verkar ha gett upp redan. Man tappade ju i princip all offensiv med Crouch/Defoe försäljningarna och laget har ju tömts på än mer spelare efter det.
Nej, Martin O´Neill missar nog inte denna chansen till tre "lätta".

Barcelona återkommer jag till längre ner i stycket.

IFK Göteborg hemma på Gamla Ullevi = tre säkra poäng?
Ja, så har det ju sett ut för det mesta och jag tror inte att ett rejält nersupet Bajen klarar av att störa hemmalaget. Hammarbys nya tränare Åhlund har tydligen beodrat laget att parkera spelarbussen framför målet och ta den poängen som man har när matchen startar.
Fräscht!
4-0(Elfsborg), 3-0(Gefle) samt 3-1 mot Helsingborg sist i cupen är Blåvitts tre senaste matcher och vittnar om att offensiven är rejält på gång, vid sidan av Tobias Hysén har ju Hannes Stiller hittat målformen och dessutom fyller mittfältet på rätt bra och nye Bjarnason har sett bättre och bättre ut.
Rejäl publiksiffra att vänta och alla som besökt Gamla Ullevi vet vilket tryck som väntar Bajen, sett över 90 minuter är ettan klockren och den modige testar ett handicapspel!

Barcelona - Atletico Madrid över 3,5 mål
Odds: 2,05 (Expekt) Insats: 5/10 units
samt
Barca - Atletico över 60,5 varningspoäng
Odds: 1,85 (Expekt)

Barcelona behöver vi inte orda så mycket om, lagets storhet och främst offensiv är ju världsberömd, allt är fortsatt väl och betänk att laget spelade ut Inter totalt sist, på bortaplan!

Atletico är ett sorgebarn, säsongsinledningen är katastrofal och vårt darriga försvarspel fortsätter att gäcka laget. Lägg därtill att offensiven klickat helt och soppan blir komplett.
Ikväll kommer ordinarie förstamålvakten Asenjo dessutom att saknas, han är borta på U20VM/EM(osäker) och det är en rejäl försvagning.
Försvarslinjen i Atletico är redan i utgångsläget riktigt kantig och väldigt osnabb såsom jag ser det och lär få slita riktigt, riktigt hårt ikväll.
Trots mitt rödvita hjärta tror jag på en säker Barcelonavinst ikväll och en hel del mål, testar över 3,5 mål och tror merparten görs av hemmalget.

Korten brukar hagla i Spanien och kvällens match tror jag inte blir ett undantag, främst Barcelona men även Atletico har en del riktigt duktiga genombrottspelare som gärna dribblar sig fram med bollen nära fötterna, det brukar innebära frisparkar och gula/röda kort i Spanien.

Nå, är ni modiga nog att dunka ihop med mig?
Ingen kan anklaga mig för att inte ladda bössan åtminstone!

Levande spel: 20 units

Inga kommentarer: