torsdag 17 september 2009

En UefaLeague dubbel!

Fenerbahce - Twente 1:a Odds: 1,70
Everton - AEK Athen 1:a Odds: 1,55
Dubbelodds: 2,64 (Expekt) Insats: 5/10 units

Turkiska lag brukar vara en maktfaktor på hemmaplan, desto mer beskedliga utanför landets gränser, men ikväll testar vi i kraft av hemmaplansfavören...
Vad jag fått till mig är det ett i princip ordinarie hemmalag, Roberto Carlos var förvisso tveksam startandes men det ser jag inte som en nyckelspelare längre.

Holländska lag (undantagen PSV och Ajax) är ärligt talat inte mycket att hänga i granen, skulle nästan kunna sticka ut hakan och säga att de håller svensk klass och med bakgrund av det tror jag på en svag insats ikväll, turkarnas hemmafördel, grundkapacitet samt deras numer rejäla Europarutin fäller avgörandet!

Jag kryddar med en match som sänds i TV4Sport.
Everton har inlett ligaspelet mycket tveksamt, exakt vad det beror på kan jag inte svara på men jag tycker att laget trots allt har en bra stomme och hemma på Goodison Park tror jag laget ikväll är väldigt måna om att få rätsida på spelet och resultaten.
AEK Athen är givetvis ingen skrattmatch, men likt många grekiska lag så är det främst på hemmaplan man brukar ploka skalper och kvällens uppgift känns på förhand riktigt tuff.

Sammantaget känns det som en klart spelvärd dubbel!

Inga kommentarer: