onsdag 23 september 2009

Dagens spanska!

Spanien fortsätter ju att vara, om ni ursäktar kaxigheten, en liten paradgren för mig så jag fortsätter på den inslagna vägen!

Atletico Madrid - Almeria handicapspel -1 mål 1:a
Odds: 2,15 (Expekt) Insats: 10/10 units

Såhär är det - trots faktiskt halvskapligt spel så har Atletico inlett säsongen katastrofalt poängmässigt och allt annat än en rejäl urladdning inför hemmapubliken är en smärre katastrof, Atletico kommer inte nöja sig med tre poäng här utan en storseger är precis vad laget behöver, måste vara en toppchans och jag lastar för allt vad det går!
Aguere saknas eventuellt men jag tror Forlan och ersättare Sinama-Pongolle löser det utmärkt om Kun inte kan vara med. Hög tid för spelare som Simao och Maxi rodriguez att göra skäl för sina skyhöga löner - allt annat än en stabil seger ifrågasätter tränare Resinos framtid, tålamodet kort som alltid hos de hårt prövae rödvita fansen!
Spelstopp 19.00!

Getafe - Valencia handicapspel -1 mål 2:a
Odds: 4,59 (Betsafe) Insats: 5/10 units

Valencia slarvade sist, jag gissar att en hel del svor över laget och deras oförmåga att döda matchen sist(2-2) till slut.
Jag bygger spelet på att Valencia fått en rejäl utskällning, både internt och externt och att de kommer rejält revanschsugna till denna match.
Valencia har skyhög kapacitet och när Villa, Silva, Mata mfl fortsätter att leverera så ska det vara kanonchans, 0-2, 1-3!?

Getafe ett kapabelt lag, absolut, men det går inte att komma ifrån att de inte känns lika giftiga i år, tappet av deras stjärnor ska rimligtvis bli tuffa i år och jag hör till dem som tror att Getafe står inför en riktigt tuff säsong.

Dagens avslag måste för övrigt vara Real Madrid, visserligen tror jag de vinner mot Villareal men hemmalaget kommer nog att sälja sig dyrt och bortaoddset är i mitt tycke slaktat!

Inga kommentarer: