lördag 26 september 2009

Ett pärlband med ideér...

Många ideér idag och faktiskt var det svåraste att plocka bort spel idag, finns ju en gräns för hur mycket man kan testa - Ändå ska det tilläggas att jag kastar ut en hel del keramik på bordet...
Lite kortare motiveringar idag men hoppas mängden på mina spel väger upp det!
För övrigt en händelserik Lördag med en massa matcher på dumburken - stort lycka till!

Portsmouth - Everton 2:a
Odds: 1,95 (Expekt) Insats: 5/10 units
Everton gillar jag skarpt och nu har laget kommit igång ordentligt efter en tveksam start.
Everton är ett fysikt tungt lag och jag tror man kör över Pompey här, hemmalaget går mot en mycket - mycket tung säsong!
Observera tidig matchstart!

Kalmar FF - IFK Göteborg 2:a
Odds: 2,90 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Visst, man kanske borde man avstå med tanke på Blåvitts fortsatta skadebekymmer, samtidigt kan jag inte ignorera det höga bortaoddset på ett lag som i allra högsta grad jagar SM-guldet!
KFF känns svalare sedan Elm-brothers lämnat skutan och jag ser matchen som helöppen med svag övervikt för bortalaget, 2,90 motiverar ett spel på ett (numer)stabilt och formstarkt bortalag.

Real Madrid - Tenerife handicapspel -2 mål 1:a Odds: 1,80
Malaga - Barcelona handicapspel -1 mål 2:a Odds: 1,72
Dubbelodds: 3,10 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Inte så mycket att orda om, visst, förr eller senare kommer vi spelare att åka på bakslag på spelen på giganterna men det kommer att ske så sällan och troligtvis mot bättre motståndare än det här, dock ska Malaga ha viss respekt för sitt hemmaspel, men i och med att Real Madrid högst troligt gått ut och krossat Tenerife innan Barcelonas match så tror jag på full laddning hos de suveräna gästerna. Med eller utan Zlatan.

Valencia - Atletico Madrid 2:a
Odds: 4,05 (Expekt) Insats: 5/10 units
Jag borde veta bättre - eller hur?
Två rejält formsvaga lag och rent oddsmässigt(återigen) så tycker jag Atletico förtjänar en chans till. Valencias försvar har vacklat rejält det sista och just där ligger Atleticos chans, den giftiga offensiven bör kunna få utdelning här och Atletico brukar göra bra ifrån sig i toppmatcher för att svika mot "sämre" lag. Rejäl "måstematch" för Abel Resino och en ny förlust här så tror jag på tränarbyte hos de rödvitrandiga!

Valencia - Atletico Madrid över 3,5 mål
Odds: 2,45 (Betsson) Insats: 10/10 units
Jag vågar NÄSTAN ge er målgaranti, det är helt enkelt för mycket dynamit på planen kombinerat me stabbigt försvarspel, det bara måste bli mål i massor!!!?
Jag är som jag nämnt tidigare inne på en islossning för Atletico och det borde innebära en del bortamål, kryddar man det med Villas målfarlighet så, taa-daa!
Givetvis ett hasardliknande spel, 3,5 mål ska man inte testa hursomhelt men jag tycker att grunderna för spelet finns där

Levande spel: 30 units

Inga kommentarer: