måndag 30 november 2009

Bra kväll igår

Visserligen skulle Real Madrid gjort både ett och två mål kanske men jag tycker ändå att matchen visade på en stor skillnad lagen emellan, Barcelona står upp som ett lag kryddat med inviduell skicklighet medans Real Madrid besitter inviduell skicklighet som man försöker få ihop ett lag av.

Real Madrids problem är avsaknaden av hjärta, man skulle behöva tre-fyra spelare i startelvan som verkligen brann för klubben, något man saknar som läget är nu.
Totalt sett var Barcelonas vinst helt i sin ordning och det är bara att lyfta på hatten för laget OCH Zlatan.
Jag är verkligen ingen megafantast av vår världsstjärna, men avgör man El Classico då är man stor. Punkt.

Atletico Madrid tog en skön seger lite i skymundan av toppmötet, 4-0 hemma mot Espanyol ska varken överskattas eller underskattas. För laget, för nye tränaren och för fansen var detta ett JÄTTEsteg framåt och rent spelmässigt tror jag laget ska passas framöver, tyvärr lär väl spelbolagen dra öronen åt sig men jag får be att återkomma i ärendet.

Sammanfattningsvis en trevlig sportdag samt en lyckad spelkväll, hade bara Messi satt 2-0 på sin jättechans så hade dessutom handicapdubbeln suttit, nära nära!
Plus 9 units stannade kväll på.

Mest ishockey(svårt, svårt) samt handboll på menyn ikväll och efter några kassa speldrag i handbollens Elitserie det sista är jag rejält revanschsugen, räkna med spel därifrån!

Ha en trevlig måndag så länge.

Inga kommentarer: