måndag 23 november 2009

Puckey? Nej nej! Handboll!

Nej, Elitserien i ishockey är inget spelobjekt som lockar mig, ändå läser jag runt på diverse bloggar och hör från folk att det ska "lastas" i både tid och otid, lasta gärna på men se upp för faran säger jag bara!
Kan man illustrera det bättra än HV71:s insats sist?
Först åkte suveränerna till Karlstad och klädde av erkänt hemmastarka FBK totalt för att sedan någon dag senare förlora hemma mot Skellefteå av alla lag - säkra matcher?
My ass!
Att spelbolagen tjänar stora pengar på Elitserien, det är jag tämnligen säker på.
Hockeytips får ni lära om på andra bloggar - jag kommer ligga lägre än Glocalnet med sådana framöver.


Skövde lägger upp taktiken inför kvällens hemmamatch mot nykomlingen Kristianstad
Skövde - Kristianstad handicapspel - 3,5 mål 1:a
Odds: 1,75 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Normalt sett skiljer det en hel del de här lagen emellan och vore det inte för att Skövde delvis svek mig sist(testade ett spel hemma mot Lugi, 22-22) så hade jag velat lasta mer här, men respekten för en ev. nedåtform gör att jag nöjer mig med en medel. Kristanstad kommer från en fin hemmainsats mot Sävehof, 24-25, men hedersamma förluster betalar inte bra i tabellen och man är kvar näst sist. Jag tror att hemmaplan och Skövdes grundkapacitet fäller avgörandet och i min bok är ettan stenklar, handicapspel förhöjer alltid risken såklart men jag tycker det rimligtvis ska bli en såpass säker triumf. Linus Lake är en nyckelspelare, kan han trampa igång på allvar så är spelet i hamn!

Inga kommentarer: