måndag 16 november 2009

Måndagspel för fulla muggar!

Småtrevligt Måndagsutbud tycker jag trots allt, slänger iväg ett par, tre spel som jag tror ganska så hårt på, nu hoppas vi Fru Fortuna har vaknat på rätt sida och ger oss en hjälpande hand (eller två).

Lindesberg - H43 handicapspel -2,5 mål 1:a Odds: 1,80
Drott - OV Helsingborg handicapspel -5,5 mål 1:a Odds: 1,85
Dubbelodds: 3,15 (Expekt) Insats: 4/10 units
Två starka hemmalag(hemmaplan betyder verkligen en hel del i handboll) som möter två högst mediokra bortalag, i Helsingborg fall kan vi till och med benämna dem som usla!
Tror att linorna kommer att sitta fint, trots att det är en del bollar att plocka in, har svårt se dagens bortalag stå emot över 60 minuter.

Hv71 - Linköping över 5,5 mål
Odds: 1,87 (Expekt) Insats: 5/10 units
HV71 maler alltid på hemma i Kinnarps Arena och mot ett målglatt bortalag som LHC tror jag på en målrik historia, bägge lagen har ju spetskompetens så det räcker och blir över. Sist lagen möttes i Jönköping blev de 6-2 och även om jag tror på en något mer jämna historia så känns överspelet mycket troligt!

Luleå - Skellefteå 1:a Odds: 1,95
Rögle - Färjestad 2:a Odds: 1,95
Dubbelodds: 3,80 (Expekt) Insats: 3/10 units
Testar även en hockeydubbel kvällen till ära, Luleå tror jag i kraft av hemmaplan är det bättre laget och Hadelöv i SAIK-kassen får slita hårt ikväll om gästerna ska ha en chans!

Färjestad är helt enkelt klassen bättre än Ängelholms stolthet och om man gör jobbet ikväll så vinner man, Rögle ser ut att gå mot en tuff säsong, klart kul dubbelodds!

Inga kommentarer: