lördag 12 december 2009

Dagens första laddning spel ute!

Ja, sannerligen en utbudsmässigt BRED Lördag och det är väldigt svårt att sortera ut agnarna från vetet - alltid svårt hitta vinnande spel såklart men en dag som denna är det verkligen extra lurigt!

Jag har hittat tre spel som jag testar till 16.00-matcherna, finns en del godis även i matcherna som börjar senare men det får jag be att ev. återkomma till.
Främst Spanien som lockar en hel del och jag tror mig ha ett KANONspel att bjuda på.

Svansjön borta är en tuff uppgift alla dar i veckan - men formstarka Nottingham klarar det!?


Swansea - Nottingham Forest 2:a
Odds: 3,05 (Betsafe) Insats: 10/10 units
VARNING!
Inget spel för den hjärtsvage...
Vana läsare av bloggen har väl numer stenkoll på Forest!?
Ingen hemlighet att det är "mitt" lag och kanske borde man passa sig från spel på laget enbart därför? Eller varför skulle jag?
Har som sagt stenkoll på läget och jag kan rapportera att ALLT är verkligen guld och gröna skogar i klubben för tillfället, man har en grymt bred, i princip skadefri trupp, hysterisk form - 12 raka utan förlust, en rutinerad manager som eldar på laget samt en enorm hunger. Anfallet med Earnshaw/Blackstock håller yppersta Championship klass och laget är blandat med ungdomlig entuiasm och mer rutinerade krafter såsom skippern Paul Mckenna. Wes Morgan styr försvaret med pondus och nya lånet Shorey från Aston Villa har varit en succé såhär långt.

Swansea kommer få kämpa i eftermiddag och såsom jag ser det med mina Championshipkunskaper så är ska Forest vara favorit, trots en erkänt svår bortamatch!
KAN vara dagens fynd och jag "måste" maxa spelet, givetvis kan man diskutera insatsnivån hit och dit men min känsla och mina efterforskningar påvisar en riktigt fin vinstchans och väger man dessutom in över 3 ggr stålet då är spelvärdet odiskutabelt - om spelet sedan sitter denna gång? Det är en annan femma!
TV4Sport 16.00!

Bolton - Manchester City 2:a Odds: 1,82
Chelsea - Everton 1:a Odds: 1,25
Tottenham - Wolves 1:a Odds: 1,30
Trippelodds: 2,96 (Betsafe) Insats: 5/10 units
För det första, jag tillhör inte dem som charmats av City och jag tycker nog laget har bra mycket mer att bevisa - dock går det ju inte att se annat än klasskillnad i mötet med usla Bolton och då oddset är såpass tilltalande så försöker jag bygga in matchen i en trippel. Manchester City är ett bättre lag på alla positioner och segerchansen måste anses som god!

Chelsea och Tottenham spelas givetvis som bankspel, dagens motståndare är ett par nummer mindre och allt annat än två säkra ettor skulle förvåna mig!

Notts County - Accrington 1:a Odds:
Glasgow Rangers - St. Johnstone 1:a Odds:
Hv71 - Färjestad 1:a Odds: 1,70
Trippelodds: 3,29 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Hasse Backe, Svennis och Tord Grip maler på med sitt County, man smyger strax bakom topplagen och man ser relativt stabila ut, hemma på Meadow Lane mot mediokert motstånd så kommer nog Lee Hughes att avgöra detta, sund etta i League Two!

Rangers förvånade mig borta mot Sevilla sist, förivisso var man rejält tillbakatryckta men man stod ändå upp på ett bra sätt och om inte underskattningen är total så lär ett lag om St. Johnstone slås tillbaka på Ibrox.

Hockey brukar inte locka mig, men därmed inte sagt man ska avstå jämt, här tycker jag det såpass höga hemmaoddset lockar. HV71 i Jönköping BRUKAR vara ett stabilt kort men laget har ju svikit hemmafansen rejält det sista och jag utgår ifrån att man absolut vill bjuda på en trepoängare i eftermiddag. Segern mot Brynäs sist lovade mer och kanske är laget på väg ur sin formsvacka, håller i alla fall HV som ett bättre lag än FBK!

Inga kommentarer: