onsdag 9 december 2009

Europatipset

Som sagt - som den jultomte jag är, missa inte dagens lucka (50 kronor gratis) i Betsafe:s julkalender här ovan, gratis är (nästan) alltid gott!

Dagens Europatips tycker jag annars ser riktigt svårt ut och ni som spelar större system har givetvis ett stort försprång i jakten på 13 rätt. Jag försöker som vanligt jaga skrällar och jag tycker mitt sätt att spela Stryk/Europatips är bra mycket mer intressant än vad många "experter" bjuder på - det som inte alla fattar är att spel som detta är ju ett spel emot andra spelare, inte mot Svenska Spel som en del tycks tro!



Efter genomgången ser jag att det är väldigt många ettor vilket spelmässigt brukar vara fel men jag tycker strecken ligger acceptabelt på många hemmafavoriter trots allt, plus att 64rader får anses vara en begränsad spelbudget, lycka till!

Mitt förslag:

64 rader, 6 halvgarderingar

1. Dinamo Kiev - Barcelona 1 2
Lär inte bli en skrattmatch för Barca men det är givetvis omöjligt att inte utgå från 2:an, jag ger dock hemmalaget små skrällchanser och till bara 12%(lågt!) tycker jag skrällettan ska med. Tror Barcelona haft behagligare uppgifter framför sig och mycket press på laget!

2. Inter - Rubin Kazan 1 X
Nej, till 71% kan jag inte köpa Inter som jag tycker börjat vackla en del det sista, mycket nerver ikväll och gästerna ska inte underskattas. 19% på krysset rensar fint!

3. Liverpool - Fiorentina X 2
Ännu ett lag som jag inte litar på, har i skrivande stund inte info om Torres spelar men oavsett vilket så är jag skrällsugen här, "Viola" är ett kompetent lag och tror de kan stänga till denna matchen rätt så bra, Pool fortsätter att famla i mörkret och åtminstone jag skulle inte förvånas av ett nytt bakslag. 54-29-17 ligger strecprocenten, The Bomber avgör för bortalaget!?

4. Lyon - Debrecen 1:a
Här testar jag däremot hemmalaget, föll sist i ligan borta mot Lille med 4-3 och även om det inte är ett formbesked så visar det ju att offensiven fungerar i alla fall, känns långsökt jaga skräll här trots lite överspelat hemmalag. 92(!)% är för högt, alla större systemmakare med hjärnkapacitet borde gardera men kolla runt på olika andelsspel, lovar att "alla" har ettan enbart - vilket rent spelmässigt är galenskap.

5. Sevilla - Glasgow Rangers 1:a
Hemmalaget har nog blåst en del spelare på pengar det sista men kvällens uppgift ser på förhand riktigt lämplig ut, ska vara en bra etta mot ett Glasgow som floppat rejält i Europa i år.
Här måste spanjorerna leverera inför fansen!



6. Stuttgart - Unirea Urziceni 1:a
Har varken råd eller lust gardera här men kanske att ett kryss hade varit önskvärt, hemmalaget imponerar inte direkt men jag vill minnas man bytt tränare(?) och kanske kan det ge en effekt.
Sväljer ettan och ser glad ut.

7. Olympiakos - Arsenal 1:a
Om jag känner Wenger rätt så lär han vila stora delar av laget och det är mot bakgrund av det jag testar ettan trots att Olympiakos inte är ett lag jag känner för alls, rekomenderar verkligen att man jagar laguppställningar inför matchen men jag tycker att låga 37% på hemmalaget motiverar ett spel i en såsom jag ser det helöppen match.

8. Standard Liege - Az Alkmaar 1:a
Här hade jag velat helgardera så jag erkänner direkt att jag hänger löst här.
Turbulent i bortalaget med Advocaat på ingång som manager, dock tar han över laget först senare i veckan som jag fattat det och kanske är det så att eventuell effekt av den rockaden kommer först då. Hemmalaget känns mer homgent och mer i harmoni.

9. Luzern - St. Gallen 1 X
Ehm, ja, just det...
Då mina kunskaper om ligan är minst sagt begränsade så får jag testa en klassisk halvgardering med hemmaplansfavören som utgångspunkt. Verkar vara någon slags cupfinal(?) dock och det kanske inte ens innebär hemmaplan. Skitsamma, orkar inte gräva ner mig i detta och testar 1X!

10. Lille - St. Etienne 1:a
Hemmalaget tog en fin skalp då man vann mot självaste Lyon i helgen, 4-3 och jag tror man flyger vidare!

11. Toulouse - Sochaux 1:a
Ett möte i de nedre regionerna av tabellen och då Toulouse vid en hastig anblick verkar vara ett mer namnkunnigt och homogent lag går jag kort på ettan, säkert en lurig match annars!

12. Barnsley - Scunthorpe 1 X
Stopp och belägg!
Kan någon förklara för mig hur ett dåligt Championshiplag kan streckas på 72(!)% av lapparna, nej nej, gör om - gör rätt. Scunthorpe ett lika dåligt lag men krysset måste absolut med, jag kan komma på bra mycket trevligare saker att göra än att hålla Barnsley i handen när det blåser...
19% på krysset bara - Tack för kaffet!

13. Coventry - Newcastle 1 2
Okej okej, Newcastle imponerar och mina tidigare försök att fälla laget har inte fungerat så vis av lärdom får man rätta sig in i ledet och ta på sig skatdräkten? Nej nej, Championship är en tät serie och det är faktiskt ovanligt att topplagen dominerar såpass som Magpies gjort hittils, jag tror på ett formtapp snart och mot ett vilt kämpande Coventry - varför inte?
Givetvis ett långskott men vem vet?

Tipset lämnar du givetvis in här:



Inga kommentarer: