söndag 6 december 2009

Europatips plus tidigt spelförslag!

Här kommer dagens första speltips samt en kort genomgång inför Europatipset.
Som vanligt 64rader.

Fler fonspel kommer dyka upp under dagen, främst den spanska fotbollen med start 17.00 samt 19 och 21.00-matcherna som lockar mig.

Everton - Tottenham 2:a
Odds: 2,42 (Betsafe) Insats: 5/10 units
Såg Everton i en tung, regnig match i onsdags/torsdags(minns ej) och laget åkte på ett par nya skador och det är utan tvekan tuffa tider för hemmalaget, skadorna slår som spön i backen och trots att jag gillar David moyes och hans manskap så måste Tottenham testas, med dagens förutsättningar är det helt enkelt ett bra mycket bättre fotbollslag. Spelar ingen roll att det är bortaplan ikväll, detta tar Spurs!

Europatipset, 64 rader

1. Everton - Tottenham 2:a
Motivering ovan!

2. Fulham - Sunderland 1 2
Fulham hemmastarka, det vet "alla".
Sunderland är dock ett lurigt lag och när ett lag som Fulham går in som storfavoriter - då jagar jag skräll. 14% på tvåan är inget annat än ett skämt!

3. Bologna - Udinese X 2
Här famlar jag i mörkret, det ska erkännas, hoppas Udinese i kraft av lite tyngre spelare är starka nog att klara kryss, här hade man helt klart velat helgardera.

4. Genoa - Parma 1:a
Spelar emot "mitt" Parma här som ju annars gjort en strålande säsong såhär långt. Tror helt enkelt det är dags för en förlust och Genoa är ett mycket starkt hemmalag.

5. Roma - Lazio 1 X
Roma storfavorit, men derby capitale är derby capitale och ett utgångskryss är sällan fel i matcher av derbykaraktär. Bara 19% på ett kryss, mot 74(!) på en etta.

6. Bilbao - Valencia 1
Här går jag emot många, mycket möjligt det kommer ett spel på bloggen senare med. Jag tror att Valencia åker på en nit här, San Mames är ingen lätt arena att besöka och Bilbao går riktigt bra för stunden.

7. Malaga - Osasuna x 2
Två lag som jag inte lyckas få riktigt grepp om, enligt mig en helöppen match och jag chansar på de två minst spelade tecknen, Malaga har ett rykte om sig att leverera hemma men två raka oavgjorda (ligan och cupen) hemma mot Zaragoza imponerar INTE på mig!

8. Villareal - Getafe 1:a
Här lever jag farligt, litar inte fullt ut på Villareal än trots att de fått upp farten rejält sen den dåliga säsongsinledningen, Getafe ett kompetent lag som hotar alla lag, alla dar i veckan. Hemmaplan hoppas jag räcker som avgörande faktor - men varning!

9. Espanyol - Santander 1:a
Hemmalaget behöver snabb revansch sedan överkörningen av Atletico i förra omgången och på hemmaplan mot ett såpass begränsat lag som Santander tror jag den kommer. Möjligt fondspel även här.

10. Mallorca - Zaragoza 1:a
Mallorca starka hemma på semesterön och Zaragoza har problem, stora problem. En mycket stark etta som jag ser det. Möjligt fondspel.

11. Tenereife - Sporting X 2
Återigen en match där man hade velat helgardera, men jag chansar återigen och tar det två minst spelade, helöppen match men Sporting kan mycket på rätt dag!

12. Palermo - Cagliari 1 X
Palermo är obesegrat hemma denna säsongen och trots knackigt spel på sistone så tycker jag man ska vara favorit mot överaskningen Cagliari. Litar dock inte fullt ut på hemmalaget och Cagliari har verkligen toppform!

13. Lille - Lyon 1:a
Oavgjort hemma mot Rennes sist för Lyon imponerar inte på mig. Och när tecknen ligger på 20%, 27%, 53%(1X2) så lockar helt klart ettan mig. Fransk fotboll är jag ej insatt i men ett kul chansspel får avsluta kupongen.

Inga kommentarer: