torsdag 3 december 2009

Magkänslan säger... H43 och Galatasaray!

Ja, ibland bjuder spelkvällarna på en salig blandning...
Hockeyn fortsätter åtminstone jag att passa och jag riktar istället in mig på ytterligare handbollspel(gode gud som haver spelaren kär...) samt ett spel från EuropaLeague som jag tror hårt på!

OV Helsingborg - H43 2:a
Odds: 1,85 (Betsafe)Insats: 5/10 units
Det går bara inte att spela annat än emot OV Helsingborg. Jag såg själv deras sista möte med GUIF och även om man hängde med skapligt i, 30-35 minuter så stod man kvar på perrongen och vinkade när tåget gick i matchen sista tredjedel, laget är helt enkelt för dåligt för Elitserien och mot ett betydligt mer härdat H43 så måste det bli en tuff uppgift. Zoran Roganovic leder H43 till viktiga poäng!

Galatasaray - Panathinaikos 1:a
Odds: 2,00 (Betsafe) Insats: 7/10 units
Magkänslan sa tidigt att ett spel skulle testas här. En kväll när det flesta EuroLeague oddsen är slaktade enligt mig så lockar hemmaoddset i detta mötet som avgör vart gruppsegern ska hamna.
Prestigemöte som alltid när grekiska och turkiska lag möts men i min bok ÄR hemmalaget mer motiverat här, lägg därtill att Panathinaikos kommer från en blytung derbyförlust i Aten mot Olympiakos och min tes stärks ytterligare.
Myten om turkiska lag och dess förträfflighet på hemmaplan är annars inget som jag brukar svälja rätt av men i och med att matchen inte betyder så fasansfullt mycket för PAO så väljer jag att ta ettan relativt hårt!
Faran ligger mestadels i ett kryss så som jag ser det, för ett oavgjort reslutat räcker ju för turkarna men samtidigt tror jag verkligen inte man går för ett kryss på hemmaplan mot en såpass stark "rival".
Mötet i första omgången hemma i Aten förlorade dessutom Pantahinaikos med klara 1-3!
Testar dagens bägge spel även i en dubbel, som lite grädde på moset!
Tv4Sport 21.05

H43 1,85
Galatsaray 2,00
Dubbelodds: 3,70 (Betsafe) Insats: 2/10 units

Inga kommentarer: