fredag 11 december 2009

Stryktipsförslaget

Här följer mina korta funderingar kring lördagens stryktips, som vanligt sex halvgarderingar och kostnaden således 64 kronor.

Tycker raden ser relativt lättlöst ut och jag tror utdelningen kan bli låg - det är allt en handfull stora favoriter som troligen vinner - men jag ska försöka fälla ett par av dem i alla fall!

Håll till godo och lycka till!

1. Chelsea - Everton 1:a
84% på ettan i skrivande stund är högt, kanske för högt men det är svårt lämna ett seriöst förslag utan att ha med ettan och budgeten är begränsad, Chelsea vinner högst troligt!

2. Birmingham - West Ham 1:a
Två lag som jag tycker skiljer sig en hel del, Birmingham känns som ett pålitligt LAG som abetar hårt och på det sättet samlar poäng i ladorna, West Ham däremot känns mer ihåligt och det är uppenbart att Zola inte får ordning på laget, hemma på St. Andrews tror jag på Birmingham.

3. Bolton - Manchester City 2:a
Försökte mig på ett chansspel sist på Bolton men som vanligt svek laget.
Bolton måste skärpa sig, fortare än Elmander hinner säga målfarlighet så kommer laget att vara avhängda och man står kvarpå perrongen när tåget går... Man city givetvis klasser bättre och bara kring 60% ser jag som ett fynd, möjligt fondspel!

4. Burnley - Fulham 1
Relativt öppen match men jag fortsätter gå kort, Burnley har spelat riktigt bra på hemmaplan och Fulham är ju också ett utpräglat hemmalag, jag halvchansar på enkelettan och sparar garderingarna till längre ner.

5. Hull - Blackburn X 2
Hemmalaget läcker som ett såll bakåt, mest insläppta mål i hela ligan och det kommer bli dyrbart i slutändan, Blackburn är ett tungt, etablerat Premier League lag som jag tror kan halvskrälla här!

6. Sunderland - Portsmouth 1:a
Får väl anses vara en klar etta, även om hemmatecknet är kraftigt överspelat (över 70%) så följer jag med strömmen, Pompey visar helt enkelt ingenting egentligen som gör att man kan tro på dem i denna erkänt svåra bortamatch.

7. Tottenham - Wolverhampton 1:a
Karbonpapper på texten här ovan, Tottenham riktigt formstarkt och jag är innte på en ny urladdning här, möjligt fondspel!

8. Swansea - Nottingham X 2
Bortalaget mycket formstarkt, 12 raka seriematcher utan förlust och jag tror inte att hemmastarka Svansjön sätter P för den sviten, Nottingham har en bred högkvalitativ Championship-trupp och manger Billy Davies matchar manskapet riktigt smart. Helöppen match teckenmässigt men glöm inte tvåan!

9. Barnsley - Newcastle 1 2
Jag ger mig inte, "skatorna" är bra och går som tåget i serien men bakslag kommer att komma och då vill jag vara där och kalasa! 19% på hemmalaget - merci beaucoup!

10. Doncaster - Bristol City X
Lurigt med singelkryss men jag tycker förutsättningarna finns, håller bortalaget som något vassare men i kraft av hemmaplansfavörer lär Doncaster bjuda upp till kamp!

11. Ipswich - Blackpool 1 X
Hemmalaget befogad favorit i detta mötet men samtidigt är man inte att lita på fullt ut, täcker upp med krysset som bara spelas på en tredjedel av alla inlämnade kuponger!

12. Sheffield United - Crystal Palace X 2
Två helt jämna lag där jag tycker Svenska folket övertror ettan, ser matchen som helöppen och tar det två minst spelade tecknen.

13. Watford - Derby X 2
Avslutar tipsraden med en riktigt smällkaramell!
Såg förvisso Watford vinna derbyt mot Q.P.R nyligen och laget såg stabilt ut men jag tror absolut att Derby kan skrälla här, laget har hittat någon slags form på sistone och man behöver verkligen poäng och segrar, 2:an streckad på ynkliga 15%.

Gillar du texten och bloggen?
Lämna in din stryktipsrad här och stöd bloggen!

Inga kommentarer: