söndag 20 december 2009

Serie A

2 matcher inställda idag, Genoa-Bari och Udinese-Cagliari. Dessutom kunde matchen Bologna-Atalanta inte spelas idag heller. Men jag har kollat lite på dom andra matcherna och hittat en dubbel jag spelar.

Kan redan nu varna för Juventus-Catania, egentligen borde man väl hoppa den till 1.35 som är riktigt lågt men utan storstjärnan Mascara har jag svårt att se Catania ta poäng. Men jag känner Juventus rätt väl och är rädd för att det kan bli som mot Bologna då man dominerade första halvlek och ledde med 1-0 för att i andra backa hem och slå sig till ro vilket ledde till 1-1 och massvis med Bologna lägen.

Men Juventus är pressat efter uttåget ur Champions League och förlusten mot Bari förra veckan, nu gäller det att ta sig i kragen och jag tror man fixar det. Men till det oddset borde man se upp. Men jag slänger mig ut över stupet och testar!

Juventus-Catania 1:a 1.35
Palermo-Siena 1:a 1.65
Dubbelodds: 2.23 (Expekt) Insats: 8/10 units

Juventus behöver som sagt en seger och Catania tar främst sina poäng hemma och har dessutom Beppe Mascara avstängd. Juventus saknar också några spelare men dom har bra ersättare. Saknas i Juve gör Buffon som kommer vara borta ett tag efter sin operation, Chiellini, Sissoko, Camoranesi, Iaquinta och Poulsen som är avstängd.

Det som oroar lite är Buffons frånvaro då försvaret har varit som en hönsgård det senaste, gäller att Legrottaglie och Cannavaro är på tå. Annars så gjorde Alex Manninger det strålande förra säsongen då han fick hoppa in under en längre period så man kanske oroar sig i onödan.

Martinez och Morimoto längst fram kan ställa till det för försvaret men annars har jag svårt att se någon mer kunna hota Juve. Juve borde äga mittfältet och således borde Catania inte få lägen att skapa så mycket framåt. Bara Juve inte backar hem vid ledning och låter Catania ta sig in i matchen så borde det här vara klart.

Palermo-Siena ser jag nog som dagens säkraste match. Siena är oerhört dåliga, trots 3 poäng förra helgen mot Udinese, vilket bekräftas av det faktum att Albin Ekdal är en startspelare.

Palermo har hittat ett stabilt mittbackspar i Kjaer och Bovo och framåt kan Miccoli och den underbare Cavani avgöra på egen hand mot vilket motstånd som helst. Sen finns det inte en chans att Ekdal och Sienas tremanna mittfält ska kunna vinna kampen på mitten mot starka Liverani och Simplicio. Även Bresciano på kanten kommer vara ett ständigt hot mot Sienas försvar. Dagens BANK!

Lycka till med spelandet och på återseende!

Inga kommentarer: