tisdag 1 december 2009

Dags att casha in?

När man faller av hästen gäller det ju att snabbt kasta sig upp i sadeln igen, så sägs det ju i alla fall så jag får väl agera gott exempel och kasta mig upp på den stackars kraken igen och rida mot bergväggen i full galopp...
Dags för nya handbollsspel med andra ord!

Hammarby - Alingsås 2:a
Odds: 1,77 (Betsafe) Insats: 10/10 units
-
Över 54,5 mål
Odds: 1,85(Betsafe) Insats: 5/10 units
Hammarby är nuförtiden inget annat än ett stabilt mittenlag och deras glansdagar och smekmånad är på alla sätt och vi över, helt ärligt så finns det inte mycket att hurra över på Södern och i kvällens möte med regernade mästarna från potatisstaden Alingsås så lär man få slita hårt så hårt! Alingsås vet bloggens läsare att jag gillar, det är i nuläget enda laget i Sverige som kan visa på samtliga ingredienser som ett bra handbollslag måste ha. Målvaktspelet, tufft försvarspel, kontringar, skytte, linjespel, allt finns där och normala dagar är man överlägsna dagens "Bajen".
Lägg därtill att det är en del prestige i dagens möte, Hammarby var dominta i svensk handboll ungefär samtidigt som Alingsås börjar etablera sig i toppen av tabellen och därmed är det lite ett tronskifte som ska cementeras ikväll. Vidare tevesänds matchen på TV4Sport med start 19.15(tack för det) och det lär ju inte ge mindre motiverade spelare, det tror jag inte.

Tror på en målrik tillställning med en klar bortasegrare!

Dagens nya uppgifter gällandes Hammarbys usla ekonomi och försäljnngen av patrik Johansson till GUIF(oklart om han spelar idag) är heller inget plus, utan stärker bara min tes.

Nu kör jag(vi)!

Inga kommentarer: