lördag 5 december 2009

Vill ni ha stryk?

Då ska ni få stryk!

(Korta kommentarer samt speltips 64raders system)
Gillar ni att få stryk? Skriv gärna i Chattboxen!

1. West Ham - Manchester United 2:a
Normalt sett är jag lite allergisk mot såpass stora favoriter som Sir Alex manskap lär bli idag, men West Ham är för ostabila och visar inget som gör att jag vill gå emot dem här. Tvåa!

2. Arsenal - Stoke 1 X
Ja, ni läste rätt! Jag spelar inte stryktips för att vinna 1-2-3 tusen kronor, utan jag större slantar. Arsenal går inte särskilt bra för stunden och jag anar viss formsvacka. Stoke lär lägga sig på försvar och kanske, kanske, kanske kan ett kryss hota. Givetvis en utgångsetta annars!

3. Aston Villa - Hull 1:a
Nja, Hull city ger jag inte mycket för och det är främst inför hemmafansen de kan leverera, Aston Villa bättre på alla positioner i princip. Som Färjan- Håkan säger - Inga Konstigheter!

4. Blackburn - Liverpool X 2
Försöker jobba in ett skrällkryss till, Blackburn saknar enligt uppgift viktige Dunn men lyckades ju kryssa mot Chelsea i veckan i Ligacupen och hemma på Ewood Park bjuder man upp. Sägs att Torres INTE spelar och det är ett problem för Pool, offensiven är svag!? Jag utgår från krysset!

5. Wigan - Birmingham X
Chansar givetvis hejvilt, Wigan har väl knappt hämtat sig efter den hemska 1-9(!) förlusten än?
Jag tror det är hängslen och livrem på i detta mötet och jag håller t.o.m Birmingham som ett bättre lag man i kraft av hemmaplan tror jag Wigan fixar ett kryss.

6. Wolverhampton - Bolton 1 2
Utelämnar krysset bara, har lite skrällfeeling på känn här. Bolton känns mestadels som "Fågel eller fisk" och skulle Wolves få första målet blir det nog en storseger, men tvåan rensar friskt!



7. Newcastle - Watford 1 X
Som 78%-are i skrivande stund köper jag inte "skatorna". Visst är de bra men de dominerar inte ligan fullt så mycket som man kan tro när man läser tabellen, fina segrar blandas med knappa och vem vet, mållöst och noll noll? Ja tack!

8. QPR - Middlebrough 1 2
Två lag som besitter kvalité! Boro hamnar ofta helt sett på det men laget är inte så uselt, hoppas på skrälltvåan! Bara 23% i streck är för lite på tabelltian.

9. Cardiff - Preston 1:a
Två lag med nedåtform men jag hoppas det är så enkelt att hemmaplan avgör.

10. Crystal Palace - Doncaster 1:a
Fortsätter gå kort, Doncaster överkörda med 4-1 borta mot Nottingham sist och laget föll ihop lite väl enkelt, hoppas på Kristallpalatset här!

11. Derby - W.B.A X 2
Ingenstans som i championship är ett bottenlag vs. ett topplag lika ovisst, 57% på tvåan är lite högt och jag ser det inte som någon skrattmatch, Derby säljer sig dyrt på Pride Park!

12. Plymouth - Sheffield United X
Chansar på ett kryss igen, bortalaget ser ut att ha fin form och hemmalaget brukar spela tajta matcher hemma, krysset finns med i leken!

13. Sheffield Wednesday - Reading 2:a
Helöppen match där 23% på bortalaget är ett skämt!
Bägge lagen kommer från usla insater men jag håller bortalaget som bättre.
Här hade man velat helgardera men jag chansar.

Det var mina korta Stryktipstankar, håll till godo!

Inga kommentarer: