måndag 7 december 2009

Reflektioner från helgen som var

Ja, ytterligare en spelhelg över och summeringen blir väl okej, tack vare Tottenhams tapp till 2-2 och dessutom den missade straffen så slutar helgen i princip plus/minus, annars hade vi hamnat på ett respektabelt plus, lite surt såklart men så är (spel)livet.

Lustigt annars hur man grämer sig och minns alla "stolpe ut" mycket mer än alla "stolpe in" som man ju faktiskt också har - spelpsykologi är inte att leka med!
Apropå spelpsykologi, otroligt vad det kan gå stim i det, ni vet själva, ibland spelar det ingen roll vad man testar, ALLT sitter.
Och motsatsen då, ibland jagar man desperat och ALLT går förlorat, ibland känner man till och med i samma stund som man lägger spelet att detta går aldrig. Inte kul!

Det är i sådana stunder det krävs disciplin och eftertanke och framförallt måste man försöka stå emot "vinna tillbaka"lusten - den är svår och riktigt olönsam i längden.

Nåväl, 10 rätt på Stryktipset och 7 rättpå Europa tror jag, helt okej ändå, jag spelar ju en hel del skrällar och har fått positivt feedback. Här för att stanna! Jag ska försöka att ha ute mitt Strykförslag redan på fredag kväll framöver, men lovar givetvis inget. Samma med Europatipset - lördag kväll vill jag ha ut det, vi får se om jag kan hålla vad jag halvt som halvt lovar i alla fall.

Min lilla enkät är avslutad och det bekräftar ungefär det jag hade på känn - utförligare rekar samt eventuellt en tippare till. Jag vet vem jag ska fråga och om mina förhoppningar kan ge betalt så tror jag vi snart kan ha en Italien/NHL expert som rekare här. Lovar jobba på saken!

Angående att en del vill se fler spel så vete fan - i jämförelse med många andra bloggar tcker jag att jag leverarar rätt mycket spel och kombinationen utförligare rekar/fler spel är inte lätt att genomföra.

Vill passa på att tacka för era synpunkter och rent allmänt för att ni besöker bloggen, tack tack!
Nu ska jag påbörja ett litet förändringsarbete så får vi se vart det leder.
Spel idag?
Kanske - återkom senare idag för besked!

Till sist, använd gärna Chattboxen för all slags feedback, jag har rejält högt i tak och era synpunkter/åsikter/egna spelidéer osv uppskattas!

Inga kommentarer: