söndag 7 december 2008

Ciao ciao Italia!

Givetvis kan man inte hålla fingrarna borta helt, Italien har avspark nu 15.00 tänkte kort ge mina funderingar kring matcherna!

Atalanta - Udinese
Intressant match, rent oddsmässigt tar jag 2:an till höga 3,40 ca, men matchen är helöppen och Atalanta på hemmaplan ska respekteras kraftigt!

Cagliari - Palermo

Man skulle kunna lägga karbonapper på texten ovanför, en helöppen match trots att Cagliari oftast går bra på hemmaplan, oddsmässigt rekomenderar jag återigen en tvåa!

Lecce - Juventus
Omöjligt att inte tro på den gamla damen, laget visar fortsatt bra form och harmonin i klubben verkar i det närmsta total. Lecce inte ofarliga hemma, men Juve till 1,70 är ett bra spel!

Milan - Catania
En bra bank, Milan vinner denna matchen antingen på egen maskin eller med domarens hjälp.

Napoli - Siena
Jag kan inte låta bli att tycka oddsen kring 1,50-1,60 är på gränsen. Jag både tror och hoppas att Napoli vinner men jag höjer varningens finger, denna matchen verkar vara lite av dagens "skrik". Siena ska inte underskattas helt dock och Napoli ser ut att gå ner lite i form? Pass upp!

Reggina - Bologna
Reggina brukar vara starka hemma, i kraft av det tycker jag de med rätta är favoriter men matchen lockar inte mig.

Torino - Fiorentina
Ytterligare en svår match, men på sin lite vassare spetskompetens så tror jag på Viola, men ett kraftig avslag även här.

Sampdoria - Genoa
Kvällsmatch och derby!
Jag lockas en hel del av ettan faktiskt, men jag får be att återkomma med denna matchen, ska fundera vidare.

Inga kommentarer: