tisdag 2 december 2008

Dagens spel och vilka spel!

Från det ena till det andra, en ganska späckad spelkväll med en hel del matcher som retar oss spelfinsmakare! Jag väljer två dubblar ur menyn, trots att jag vet hur svårt spelformen är, men någon gång ska det givetvis lossna rejält. Dyker eventuellt upp ett senare spel på kvällens enda handbollsmatch där jag har en kul idé.

Luleå - Frölunda 1:a Odds: 2,40
Linköping - Djurgården 1:a Odds: 1,70
Dubbelodds: 4,08 (Expekt) Insats: 10/10 units

Tror hårt på dubbeln!
Luleå har verkligen en härlig trend och uppe i Coop Arena är man alltid att räkna med, verkar inte finnas någon hejd på lagets uppryckning det sista och mot ett fortsatt svajigt Frölunda som åkte på storpisk sist mot Linköping tror jag på tre viktiga poäng till Norrlands Stolthet.
Frölunda var allt annat än bra sist, just det faktumet tror jag inte man ska överdriva, plattmatcher gör ju alla lag, men en varningsklocka var det helt klart för Indianerna.
Är tveksam till att Frölunda orkar åka upp till Luleå och besgra ett heltaggat hemmalag i deras borg ikväll, dessutom rapporteras Frölunda ha ett par skador som eventuell stör lite grand. Nej, ettan känns sund och till ett riktigt spelbart odds!

Linköping är nog seriens bästa lag överlag, man har en bra offensiv och den enda riktiga svagheten är väl målvakternas något svajiga spel men mot ett väldigt formlöst och uddlöst Djurgården så testar jag ettan trots att oddset är halvslaktat. Dif måste höja sig betydligt innan det "går" att tro på laget.

Burnley - Arsenal 2:a Odds: 1,70
Stoke - Derby 1:a Odds: 1,75
Dubbelodds: 2,97 (Expekt) Insats: 5/10 units

Arsenal bör rimligtvis vinna denna matchen för att slippa omspel osv, grundklassen är det givetvis stor skillnad på och med helgens vinst mot Chelsea i ryggen så rullar det bara på?
Burnley är normalt sett hemmastarka och slog ju ut självaste Chelsea i förra omgången efter straffar, TROTS det tror jag relativt hårt på Wenger:s lag ikväll, temposkillnaden är helt enkelt för stor.

Stoke tycker jag kämpar på bra i ligan, givetvis har de en mycket tuff uppgift att försöka hålla sig kvar i serien men just därför tror jag cupspelet ses som ett roligt och skönt avbrott från den vanliga kampen på liv och död för dem. Fuller avgör?! Derby är i ärlighetens namn inget vidare, laget blandar och ger och verkar ha svårt att mobilisera någon nämnvärd form, ikväll går de nog på defensiven och satsar på ett kryss - något jag inte tror håller!?

Levande spel: 15 units

Inga kommentarer: